DSB CV (Nu med Hansenfjedre)

af Jan-Eddie, 21/4 2013, 20:34 (4032 dage siden)

Der er gået 1½ år siden jeg postede et billede af en CV i teakfarve, og Ulrik efterlyste den med Hansenfjedre. Nu er der kommet Hansenfjedre fra Dekas - så dem måtte jeg da prøve. Støbningen er helt fantastik detaljeret. Jeg forstår ikke, hvordan man kan støbe så komplekse ting. Overfladen er meget grynet, men det ses ikke når musikken spiller. Det kræver nogen tålmodighed og fingersnilde at montere Hansenfjedrene, men jeg synes resultatet er flot - døm selv:[image]
med venlig hilsen
Jan-Eddie Mathiasen

DSB CV (Nu med Hansenfjedre)

af Steff, 21/4 2013, 22:43 (4032 dage siden) @ Jan-Eddie

RESPEKT!!!

Montering og den senere "weathering" synes jeg tjener til efterlevelse, tilpas og derfor virkelighedstro. Og det er jo det en model skal være.

Ja, det lille nystartede "fittingsfirma" synes at blive et mægtigt plus til den danske MJ-hobby, med udvikling af små, men derfor alligevel "store" muligheder for forbedringer af industrimodeller eller hjemmebygning.

Tillykke med det flotte resultat, glæder mig til at se andre frembringelser fra både Mikkel, "Kasper the freindly ghost:-) " samt Jan-Eddie!!

Godnat og sov godt

Steffen

DSB CV (Nu med Hansenfjedre)

af UTJ, 22/4 2013, 07:51 (4032 dage siden) @ Jan-Eddie

Det er jo strax meget bedre - og så husker du ikke at have CV-vogne kørende rundt uden Hansen påbygget ;-)

Og statistisk set var der 50 % chance for at en CU vogn var udstyret med Hansen, så der burde være et umættligt marked for disse vidunderlige fjedre af nogenlunde samme årgang som Storm P
[image]

DSB CV (Nu med Hansenfjedre)

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 22/4 2013, 10:10 (4031 dage siden) @ Jan-Eddie

Det pynter utroligt meget på vognen med disse fjedre, og giver lige det sidste "finish", det må man nok sige ;-)

Mvh
Claus

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak