Fleischmann MY'er og Slæbesko

af Rasmus Arndal ⌂ @, Vejle, 12/4 2013, 15:33 (4041 dage siden)

Goddag i forummet.

Jeg er begyndt at ombygge forskellige 2-skinne modeller til 3-skinne. Har haft hæld med blandt andet en MZ'er og MR'er fra Lima.

Lige nu er projektet en MY 1144 fra Fleischmann. Jeg bokser dog lidt med hvordan slæbeskoen bedst monteres, isoleret, på metalboogien.
Jeg tænker derfor om der er nogen herfra der har haft held med sådanne en montage, som kunne give et par hints, en vejledning eller lignende.

Med venlig hilsen
Rasmus Arndal

Fleischmann MY'er og Slæbesko

af Sune, Tønder, 12/4 2013, 19:35 (4041 dage siden) @ Rasmus Arndal

Hvordan har du fået lavet MR??

Fleischmann MY'er og Slæbesko

af Rasmus Arndal ⌂ @, Vejle, 13/4 2013, 10:26 (4040 dage siden) @ Sune

Hej Sune.

Tak for dit spørgsmål.

På mit MR tog mangler jeg blandt andet at indbygge en dekoder, jeg har derfor ikke kunnet køre ture på mit anlæg med den endnu, efter lidt søgninger på nettet, kan jeg se, at jeg måske får lidt af et problem.
Slæbeskoen er monteret på foreste boogie på den vogn som er uden motor. Jeg har brugt den lange märklin slæbesko (så den går fri af boogien, når slæbeskoen skal trykkes op).

Jeg har forsøgt at skubbe vognen over sporskiftere, og synes ellers at det virkede somom den blev på sporet, men, indtil dekoder er blevet installeret, så jeg kan køre med toget, må jeg sige, at jeg ikke er helt sikker på, at det er lykkes så godt, som først antaget.

Hvis du har nogle hints til hvordan dette bedst løses, så sig endelig til.

Mvh Rasmus

Fleischmann MY'er og Slæbesko

af Sune, Tønder, 13/4 2013, 13:50 (4040 dage siden) @ Rasmus Arndal

Hej Rasmus

Desværre mangler jeg også dekoder i min. Slæbeskoen var monteret da jeg købte den brugt.

Har overvejet at sende den til en der ved mere om det end jeg gør.

Fleischmann MY'er og Slæbesko

af Rasmus Arndal ⌂ @, Vejle, 13/4 2013, 14:43 (4040 dage siden) @ Sune

Hej Sune.

Selve dekodermontagen synes jeg er ganske nemt, hvis det er den eneste udfordring du har, hjælper jeg gerne.

Mvh Rasmus

Fleischmann MY'er og Slæbesko, løsning fundet.

af Rasmus Arndal ⌂ @, Vejle, 28/4 2013, 20:45 (4025 dage siden) @ Rasmus Arndal

En lille feedback:

Jeg har nu fået monteret slæbesko på min Fleichmann MY'er.
Det viser sig, at chassi kan adskildes elektrisk fra hjulene. Således kunne jeg så montere slæbeskoen på den boogie som motoren sidder på.
For at slæbeskoen kan få mulighed for at gå helt i bund, tog jeg min dremmel, og fjernede lidt af boogiens væg op imod koblingen, og skiftede skrugen til en kortere en.

Den slæbesko jeg brugte var den korte af dem fra märklin.

Jeg vil senere tage nogle billeder,

mvh Rasmus

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak