Märklin Frisko-Is vogn

af cm, 3/4 2013, 11:45 (4042 dage siden)

Hejsa - har fået "neglene i" en Frisko Is vogn fra Märklin - tydeligvis en Ep IV-vogn med nummeret : 21 RIV // 86 DSB // 081 5 722-6.

Se billedet:

Er der tale om en såkaldt "Fantasi-vogn" -? Jeg har gennempløjet registret i Jernbanen.dk enten forgæves - eller også ikke grundigt nok. Kan een eller anden hjælpe mig her?
[image]

mvh
Chr

--
[image]

Märklin Frisko-Is vogn

af Svend B J, 3/4 2013, 11:51 (4042 dage siden) @ cm

Er der tale om en såkaldt "Fantasi-vogn" -? Jeg har gennempløjet registret i Jernbanen.dk enten forgæves - eller også ikke grundigt nok. Kan een eller anden hjælpe mig her?

Ja - de mere høflige og belevne vil kalde den en "samlermodel" ;-)

--
Svend
[image]

Märklin Frisko-Is vogn - tak for hjælpen

af cm, 3/4 2013, 12:17 (4042 dage siden) @ Svend B J

Hej Svend!
Tak for hjælpen, så behøver jeg ikke grave mere i det! :-)

mvh
Chr

--
[image]

Märklin Frisko-Is vogn

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 3/4 2013, 16:00 (4042 dage siden) @ cm

Hejsa - har fået "neglene i" en Frisko Is vogn fra Märklin - tydeligvis en Ep IV-vogn med nummeret : 21 RIV // 86 DSB // 081 5 722-6.

Kan tilføje at nummeret også er "fake" - der har aldrig eksisteret en vogn med dette nummer.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Märklin Frisko-Is vogn

af h087 ⌂, bagsværd, 3/4 2013, 17:44 (4042 dage siden) @ cm
redigeret af h087, 3/4 2013, 17:48

Hej

en kan roligt skrive og sige at alle udgaver af den type vogn med dansk påskrift og reklame fra Märklin ingen bund har i virkeligheden - selvom modellen jo har en :-D :-D
og den er hverken lavet af guld eller er sjælden
skulle vist være baseret på en alt for kort DB Ths 50 - og det selvom at Märklin har engang lavet en 98% korrekt model af en sådan

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane
Pris 160 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak