Berliner truck boggier

af D 826, 26/2 2013, 12:04 (4078 dage siden)

Hejsa

Er der nogen her på signal posten forum der kan fortælle mig hvor man kan købe berliner truck boggier i løs vægt til et eco byggesæt som jeg har bestilt?

Hilsen D 826

Berliner truck boggier

af Steff, 26/2 2013, 12:14 (4078 dage siden) @ D 826

Godmiddag!

Købte i sin tid et par Berliner hos "På Sporet" på Vesterbrogade.
Alternativt brugttog, slagt vognen og anvendt bogierne fra f.eks. Liliput m. fl.

Steff

Berliner truck boggier

af D 826, 26/2 2013, 12:26 (4078 dage siden) @ Steff

Hej Steff

OKay, ja det var da en mulighed, men jeg har læst mig til at klein vist også skulle lave nogen, men om det er rigtigt ved jeg ikke..

Jeg spekulerede godt nok også på om man kunne få dem så løsdele fra Heljan, deres nye Cm vogne med tagrytter har jo også den slags..

Hilsen D 826

Berliner truck boggier

af Denis Petersen, 26/2 2013, 18:41 (4078 dage siden) @ D 826

Heljan og reservedele er ikke 2 ord der hænger sammen

Denis Petersen

Berliner truck boggier

af Skott, 27/2 2013, 19:47 (4077 dage siden) @ Denis Petersen

Den bliver jeg altså nødt til at forsvare.
De gange, jeg har haft en del på en Heljan vogn eller et lokomotiv, der er knækket, har jeg ved henvendelse pr. mail altid fået tilsendt de ønskede dele - og det uden hverken regning for dele eller porto - Det vil jeg da kalde service! :-)

Heljan og service :-(

af Jan Bøgedal Slundt @, 27/2 2013, 21:43 (4077 dage siden) @ Skott

Den bliver jeg altså nødt til at forsvare.
De gange, jeg har haft en del på en Heljan vogn eller et lokomotiv, der er knækket, har jeg ved henvendelse pr. mail altid fået tilsendt de ønskede dele - og det uden hverken regning for dele eller porto - Det vil jeg da kalde service! :-)

Jeg har prøvet at få nye gummisvulster til mine A & B vogne gennem flere år og flere kanaler, men de gider ikke engang at svare... virkelig dårlig service :-(

Heljan og service :-)

af UTJ, 28/2 2013, 10:40 (4076 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Den bliver jeg altså nødt til at forsvare.
De gange, jeg har haft en del på en Heljan vogn eller et lokomotiv, der er knækket, har jeg ved henvendelse pr. mail altid fået tilsendt de ønskede dele - og det uden hverken regning for dele eller porto - Det vil jeg da kalde service! :-)


Jeg har prøvet at få nye gummisvulster til mine A & B vogne gennem flere år og flere kanaler, men de gider ikke engang at svare... virkelig dårlig service :-(

De mere flade gummivulst blev produceret og delt ud til forhandlerne i sin tid. Så at dine ikke har fået er sådan set dårlig service fra sælgeren, medmindre vognene er købt af en privat som ikke kan lastes for sligt. Jeg tror ikke at der er flere at finde i løs tilstand hos Heljan, men det er en oplagt løsdel på et tidspunkt når de alligevel produceres.

Men det er jo ikke nogen vindersag, hvis man begynder med at sige "dårlig service", når man gerne vil opnå noget - det gælder nok i de fleste af livets forhold :-)

Heljan og service :-)

af Gert, 28/2 2013, 11:07 (4076 dage siden) @ UTJ

Det er helt klart min opfattelse, at Heljan leverer reservedele i det omfang, at de er på lager.
På den anden side set, er det vist ikke reservedelslageret, de gør mest ud af.

Gert

Heljan og service :-)

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 28/2 2013, 11:35 (4076 dage siden) @ UTJ

Men det er jo ikke nogen vindersag, hvis man begynder med at sige "dårlig service", når man gerne vil opnå noget - det gælder nok i de fleste af livets forhold :-)

Bemærkningen om "dårlig service" gik vel også mere på manglende svar. At svare på henvendelser er i mine øjne almindelig høflighed, om det så blot er for at meddele at man ikke har den pågældende reservedel.

Heljan og service :-)

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 28/2 2013, 23:17 (4075 dage siden) @ Erik Olsen

Bemærkningen om "dårlig service" gik vel også mere på manglende svar. At svare på henvendelser er i mine øjne almindelig høflighed, om det så blot er for at meddele at man ikke har den pågældende reservedel.

Dette kan jeg kun tilslutte. De sidste to-tre henvendelser har ikke resulteret i det mindste svar, det er ved at være lang tid siden sidst. Og jeg synes ellers nok at jeg er meget diplomatisk.

Men ok, der kommer nok også mange henvendelser, med alt det gode danske materiel der efterhånden er produceret! :-)

Mvh
Claus

Berliner truck boggier

af Winther, 26/2 2013, 21:56 (4077 dage siden) @ D 826
redigeret af Winther, 26/2 2013, 22:10

Hej
Klein kan du roligt glemme de eksisterer ikke mere.
Meen Roco har dem i programmet og du kan købe dem i derres webshob.
http://www.roco.cc/de/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=99320
De fleste fabrikanter har berliner bogier, da det er en standart bogi.
I Tyskland hedder den ´´preußische Regeldrehgestell´´
DSB brugte dem på vogne der skulle til Tyskland, da de tilsyneladende ikke ville akseptere vores hyper moderne træ bogier:-D
Mvh.
Bent

Berliner truck fra Cm

af UTJ, 26/2 2013, 22:09 (4077 dage siden) @ D 826
redigeret af UTJ, 26/2 2013, 22:13

Der arbejdes ihærdigt på at både træbogie og berlinerbogie bliver solgt som løsdel i forbindelse med næste oplag. Send en mail til Heljan og skab lidt efterspørgsel - det hjælper ;-)

Berliner truck fra Cm

af D 826, 26/2 2013, 23:22 (4077 dage siden) @ UTJ

Hej alle sammen

Tak for svarene.. Jeg har løst problemet, jeg har skrevet lidt frem og tilbage med Bjørn fra på sporet, og han har de bogier jeg skal bruge, ganske vist lidt dyrer efter min mening. Men det er okay hvis de er flotte..

Han skrev faktisk at de 2,5 m jern og træbogier som han har stammer fra klein..

Hilsen D 826

Berliner truck fra Cm

af H791 @, 27/2 2013, 11:23 (4077 dage siden) @ D 826

Berlinerbogier kan købes hos Kim i Tikøb Hobby

Berliner truck fra Cm

af UTJ, 27/2 2013, 19:02 (4077 dage siden) @ H791

Berlinerbogier kan købes hos Kim i Tikøb Hobby

Berlinerbogien findes i mange versioner og nogle stemmer ikke helt overens med danske, der oprindelig blev bygget i Tyskland af Breslau. Kleins er pæne og der blev også skelet til denne konstruktion i forbindelse med Heljans. Både Klein- og Heljan-bogien har bremseklodser på begge sider af hjulene.

Jeg tror sådan set at mange (de få der er tilbage) som forhandler løsdele har sådan nogle i en eller anden udgave liggende!

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak