BDg-forsøg

af UTJ, 19/1 2013, 10:02 (4125 dage siden)

Sommetider skal man have noget at afreagere i. Jeg har siden CC-vognen og BD-vognens fremkomst haft lyst til at bygge de to sammen til en BDg. Hvorfor? Jo, udfordringen til at få delene til at passe sammen og dermed have 'noget' ikke ret mange andre har. Tilmed svarer ombygningen jo en hel del til virkelighedens DSB-projekt fra begyndelsen af 1970'erne! De hvide stykker er eget fabrikat og det hele er langt fra endeligt tilpasset.

Måske har den været vist før, for det er og bliver et langtidsprojekt.

[image]

[image]
Tagets endeparti er endnu ikke tilfilet i denne vognende.

[image]
CC-vognens tag ligger af gode grunde løst og gaber lidt.

[image]
Det er et valg om man vil bruge puffeplanken fra CC-vognen eller BD-vognen. I dette tilfælde blev det BD-vognens og så skal man huske at få totallængden korrekt og i vinkel.

BDg-forsøg

af cm, 19/1 2013, 10:40 (4125 dage siden) @ UTJ

-Det ser rigtig vellykket ud! Og din "tagforlængelse" synes at falde helt i overenstemmelse med hvad man kan se på billedet!

Måske har den været vist før, for det er og bliver et langtidsprojekt.
-så må man sætte sin lid til, at du ikke nummerérer til BDg 206 eller 207 (blev aldrig færdigombygget) ;-)

God arbejdslyst med projectet - håber at du vil vise flere gode billeder af det - hen ad vejen...

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

BDg-forsøg

af Mogens V., Esbjerg V., 19/1 2013, 18:39 (4125 dage siden) @ UTJ

Hvorfor? Jo, udfordringen til at få delene til at passe sammen og dermed have 'noget' ikke ret mange andre har.

Hej UTJ

Jeg syntes at du har gang i en spændende ombygning, og ser frem til mere af "slagsen"
Er det ikke som at noget hjemmelavet materiel har lidt mere "sjæl" end industrimodeller?

Håber at der er flere der får lyst til at vise deres egne modeller.

Jeg er lige kommet hjem fra Sædding Centeret ved Esbjerg, hvor klubben fremviste moduler af Guldager og flere hjemmebyggede modeller.(Blandt andet APO'en)

--
Med venlig hilsen

Mogens V.
GuMJK

BDg-forsøg

af Jan Bøgedal Slundt @, 19/1 2013, 22:53 (4125 dage siden) @ Mogens V.

Hej Mogens

SÅ lige du omtalte APO'en, kan man stadig få fat i den...?

Avatar

BDg-forsøg

af Mogens V., Esbjerg V., 20/1 2013, 02:26 (4125 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Mogens

SÅ lige du omtalte APO'en, kan man stadig få fat i den...?

Så at km tekst havde et par skaller med til DMJU's udstilling. Du kan være heldig.
det er også muligt at erhverve fronter fra Me, der er mere detaljerede med fronten.

Held og lykke herfra.

--
Med venlig hilsen

Mogens V.
GuMJK

Avatar

forsøg APO

af Mogens V., Esbjerg V., 20/1 2013, 02:47 (4125 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej Mogens

SÅ lige du omtalte APO'en, kan man stadig få fat i den...?

Hej Jan. Hvis du er heldig finder Km-tekst et par skaller til dig. Ellers kan indvesteres i Hobby trades Me, der er lidt mere detaljeret ved fronten. Husk også at få fat i alle de kupetyper og evt. forskellige bogier, som der fantes i togstammen.

Den stamme var der stor publikumsmæssig trængsel om.

--
Med venlig hilsen

Mogens V.
GuMJK

forsøg APO

af thomash, 20/1 2013, 14:36 (4124 dage siden) @ Mogens V.

Hej Mogens

SÅ lige du omtalte APO'en, kan man stadig få fat i den...?


Hej Jan. Hvis du er heldig finder Km-tekst et par skaller til dig. Ellers kan indvesteres i Hobby trades Me, der er lidt mere detaljeret ved fronten. Husk også at få fat i alle de kupetyper og evt. forskellige bogier, som der fantes i togstammen.

Hejsa.

Så vidt jeg ved, blev de allersidste APO sæt solgt ved sidste eller forrige hobbymesse i Valby. Jeg tror desværre ikke der er flere tilbage, men det skader selvfølgelig ikke og skrive til dem og høre ad. :)

--
Mvh
Thomas Hupfeldt.
www.togbilleder.dk

BDg-forsøg

af schack, 20/1 2013, 17:02 (4124 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej

Jeg har et 4 vogn sæt til at ligge, der aldrig er blevet lavet færdigt. Du kan jo lige sende mig en mail hvis du er interesseret.

Hilsen
Peter schack.

BDg-forsøg

af tog-tosse, ballerup, 20/1 2013, 17:30 (4124 dage siden) @ schack

Hej

Jeg har et 4 vogn sæt til at ligge, der aldrig er blevet lavet færdigt. Du kan jo lige sende mig en mail hvis du er interesseret.

Hilsen
Peter schack.

Hej Peter

Jeg kunne måske godt være interesseret i dit sæt.

Mvh.

Leif

Hjemmebyg som forbillede (CM)

af UTJ, 20/1 2013, 09:03 (4125 dage siden) @ Mogens V.

Jeg syntes at du har gang i en spændende ombygning, og ser frem til mere af "slagsen"
Er det ikke som at noget hjemmelavet materiel har lidt mere "sjæl" end industrimodeller?

Det er jo muligt, men faktisk har denne hjemmebyggede model stået på skrivebordet mens CM-vognen blev konstrueret. Så på sin vis er CM-modellen i forretningerne en kopi af en hjemmebygget model. Og hvorfor? Jo, der findes ingen CM-vogne af denne type at gå ud at kigge på da den sidste blev skrottet i 1966. Tilmed findes der ingen hovedtegning af den træbeklædte, så det var ikke altid lige til at forklare hvordan den skulle se ud og hvilke detaljer som var væsentlige. Og dog skal det lige nævnes at fabriksmodellens detaljer ikke er en kopi af den hjemmebyggede, da alle detaljer er gennemgået og valgt til og fra i designprocessen.

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak