Tilsvining af vogn (Patinering af en amatør)

af cm, 9/10 2012, 12:54 (4219 dage siden)
redigeret af cm, 9/10 2012, 12:59

Hej!
Hermed et par billeder af SJ's G 50233 fra NMJ. Jeg har desværre kun NMJ's foto af vognen FØR patinering. Ved ikke om den må gengives her, men I kan da få linket:
HER
Og så til den mere alvorlige side af sagen:


[image]

Metode:
Jeg brugte Sort Acrylmaling - stærkt fortyndet op med vand og tilsat EEN dråbe opvaskemiddel (For at bryde vandets overfladespænding) Metoden er beskrevet på en tysk modeljernbanevideo der fulgte med et blad ( Modellbahnschule Nr 26 )Blandingen påført med alm "kunstnerpensel"...

mvh
Chr

--
[image]

Avatar

Tilsvining af vogn (Patinering af en amatør)

af Futfar, Kajerød, 10/10 2012, 09:33 (4218 dage siden) @ cm

Mojn Christian.

Ualmindelig flot resultat. Skal du ha' alle dine vogne til at se sådan ud? For så må du godt ta' et par af mine med:-D

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Tilsvining af vogn (Patinering af en amatør)

af cm, 10/10 2012, 11:15 (4218 dage siden) @ Futfar

:-) Takker for de pæne ord! Kan evt komme over og svine et par af dine til. Har eksperimenteret med et par brune vogne og en hvid Carlsbergvogn. Og med andre farver i blandingen. Resultatet er forbløffende. Nej - det bliver ikke alle vognene - kan ikke nænne at svine personvognene til - ejheller mine lokomotiver. Tror heller ikke på, at resultatet bliver ligeså godt med pladebeklædte vogne - ialtfald ikke med denne metode.
mvh
Chr

--
[image]

Tilsvining af vogn (Patinering af en amatør) 6 foto's

af cm, 10/10 2012, 12:06 (4218 dage siden) @ cm

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
mvh
Chr

--
[image]

Jernbanebøger

Med jernbane gennem hverdag og arbejde

Med jernbane gennem hverdag og arbejde
Pris 250 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak