Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af peterw, 4/9 2012, 18:54 (4259 dage siden)

Hejsa,

Jeg har længe gerne ville have mig en korrekt Frichs Køf og er blevet fristet af Triangel's Køf på Shapeways og har bestilt den. Jeg regner med at slagte min ældre Brawa Köf II til formålet.Til samme projekt har jeg købt decals hos KM-text og ætsede fabriksskilte fra Freja modeltog.

Jeg venter i spænding på at modtage stumperne - og skal nok fotodokumentere her når projektet skrider frem. Er der i mellemtiden nogen der har lavet en lignende øvelse og kan vise billeder af resultatet?

Hvis nogen har billeder af den småseriemodel i messing Trinbrættet i Århus fik fremstillet i 90'erne ser jeg også meget gerne dem... :-)

Mvh,

Peter W

P.s.: Jeg ved godt at togdillen m.fl. har ommalede tyske köf'er - de er bare ikke korrekte nok... ;-)

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af Erik V. Pedersen ⌂, 14/9 2012, 16:32 (4249 dage siden) @ peterw
redigeret af Erik V. Pedersen, 14/9 2012, 16:35

Hejsa,

(...)

Hvis nogen har billeder af den småseriemodel i messing Trinbrættet i Århus fik fremstillet i 90'erne ser jeg også meget gerne dem... :-)

Mvh,

Peter W

(...)

--------------------

Hej.

Undertegnede har i sin tid bygget en Køf´er af en såkaldt "småserie" fremstillet af Mogens Nielsen - Trinbrættet i Vejle. Den kan vel næppe købes mere ??? men måske som brugt ???

[image]
Køf-traktor fremstillet af Mogens Nielsen - Trinbrættet i Vejle.

Traktorens bygning var i sin tid omtalt i tidsskriftet "SIGNALPOSTEN" (Måske Tommy gennem et søgeprogram "rimelig nemt" kan finde årgang og nummer). Hvis Du er heldig er dette nummer måske til at finde lagt ud her på "SIGNALPOSTEN".

Modellen -ætset messing- var et virkelig fint bekendtskab og kan (kunne) bestemt anbefales. "Desværre" var byggetidspunktet lige omkring det tidspunkt, hvor de skiftede design -grøn til rød/sort- og hvilken farve skulle man så vælge Det blev til en tænkepause, -og i mellemtiden blev projektet overhalet af nye projekter. Kørselen kunne der heller ikke klages på.

Johhh, --et godt bekendtskab.

Jeg skal se at finde et par fotos yderligere.

Hilsen,
Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=september-2012

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 14/9 2012, 18:57 (4249 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Traktorens bygning var i sin tid omtalt i tidsskriftet "SIGNALPOSTEN" (Måske Tommy gennem et søgeprogram "rimelig nemt" kan finde årgang og nummer). Hvis Du er heldig er dette nummer måske til at finde lagt ud her på "SIGNALPOSTEN".

Signalposten 1989/2 (som desværre endnu ikke er online).

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af Erik V. Pedersen ⌂, 14/9 2012, 20:53 (4249 dage siden) @ Tommy Nilsson

Traktorens bygning var i sin tid omtalt i tidsskriftet "SIGNALPOSTEN" (Måske Tommy gennem et søgeprogram "rimelig nemt" kan finde årgang og nummer). Hvis Du er heldig er dette nummer måske til at finde lagt ud her på "SIGNALPOSTEN".


Signalposten 1989/2 (som desværre endnu ikke er online).

---------------------

Hej.

OK, --men det er de så nu, idet jeg -indtil "SIGNALPOSTEN" er online på jernbanen.dk- har lagt dem ind på en ny, men længe planlagt "side": "Den danske Model".

Denne "side" optræder et godt stykke nede i indholdsfortegnelsen, og vil -i det mindste i begyndelsen og af pladsmæssige årsager- nærmest komme til at indeholde henvisninger/links til de modelsider, der ofte ligger som "halehæng" til mange sider om virkelighedens vogn/station: http://evp.dk/index.php?page=den-danske-model

Erik V. Pedersen,
www.evp.dk

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af henho, Ringkøbing, 15/9 2012, 00:09 (4249 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Fremragende idé, Erik :-D

Tak for det.

--
Med venlig hilsen

Henrik

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af uffebp, 15/9 2012, 09:04 (4249 dage siden) @ henho

[image]
Hej
Selv om det ikke er en Frichs Køf, vil jeg alligevel vise jer dette billed, af denne OHJ Køf - Th - skinnetransport som jeg har lavet. Billede er taget af Hans Stückler Randers på Modeljernbaneklubben "Gudenåens" anlæg.
mvh
Uffe

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af morten, 16/9 2013, 19:29 (3882 dage siden) @ uffebp

[image]
Hej
Selv om det ikke er en Frichs Køf, vil jeg alligevel vise jer dette billed, af denne OHJ Køf - Th - skinnetransport som jeg har lavet. Billede er taget af Hans Stückler Randers på Modeljernbaneklubben "Gudenåens" anlæg.
mvh
Uffe

Mon Th skærvevognen kan købes som model eller er den helt hjemmebygget ?

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af HansA @, Rødovre, 17/9 2013, 14:46 (3881 dage siden) @ morten

Hej

I 1995 byggede jeg en model af ballastvognen OHJ TH 500 på basis af et byggesæt til en svensk treakslet malmvogn. Byggesættet købte jeg hos 'På Sporet', Vesterbrogade i København V.
Jeg lavede, så vidt jeg husker, en beskrivelse af byggeriet til en modeljernbaneklubs medlemsblad, men den kan jeg ikke lige finde.
Her er et par billeder af modellen, også et af indholdet af et sådant svensk byggesæt sammen med den færdige vogn. Og så et billede af 'originalen' (Svinninge, 1996)

v.h.
HansA


[image]
[image]
[image]
[image]

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af morten, 17/9 2013, 18:36 (3881 dage siden) @ HansA

Hej HansA

Tak for svar og billeder. Flot arbejde.

Kan du også give os et par nærbilleder af OHJ skinnetransport vognen ?

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af HansA @, Rødovre, 17/9 2013, 18:48 (3881 dage siden) @ morten

Hej igen

Det skal du vist spørge Uffe om, for modellerne på billedet fra mj 'Gudenåen' er vel hans?
Jeg begyndte faktisk engang i slutningen af 1990-erne at býgge en af OHJs lange skinnetransportvogne (ex. DSB ltr. S), men arbejdet gik i stå.....

v.h.
HansA

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af Bent Larsen @, 20/9 2013, 16:42 (3878 dage siden) @ HansA

Hej
Mærklin har malmvogne f.eks. kat. nr.MA 46370. Det var den samme undervogn der blev brugt til svenske 3 aksle sukkervogne som Nykøbing F sukkerfabrik havde.
VH
Bent Larsen

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af Svend B J, 20/9 2013, 20:40 (3878 dage siden) @ Bent Larsen

Findes der mon tegninger af malmvognene og sukkervognene?

--
Svend
[image]

Frichs Køf - nogen der har bygget sådan her?

af h087 ⌂, bagsværd, 20/9 2013, 21:26 (3878 dage siden) @ Svend B J
redigeret af h087, 20/9 2013, 21:36

hej

ja - så jeg pt ved og tror
i Lokomotivet - sukkervogne
hos skovbo tegningsarkiv - sukkervogne
Søren Monnies/DMJK har tegnet flere skitser og målt dem - sukkervogne
ved henning h087 - sukkervogne
og vil jeg tro - også ved Per Topp Nielsen jernbanearkiv/Sakskøbing - og det nok både malmvogne og sukkervogne

OHJ ballastvogne ved jeg ikke så meget om - idet min forkærlighed er ved andre privatbaner

mvh
h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak