Bramming Modelbaneklub

af Madsen, 17/6 2012, 19:51 (4336 dage siden)

Modeltogplaner på skinner


Tirsdag d. 29. maj mødte 35 personer op til stiftende generalforsamling på Bramming Egnsmuseum.

Efter en kort velkomst blev der orienteret om klubbens planer og økonomiske muligheder på nuværende tidspunkt.
Der blev bl.a. orienteret om de igangværende forhandlinger med DSB om at leje hele 1. salen på Bramming Banegård, i alt 277 m2.
Store dele af banegården har længe ligget øde hen, men nu ser det ud til at Bramming Modelbaneklub kan skabe liv i den flotte banegårdsbygning.

Valg til bestyrelse
Der var derefter valg til bestyrelsen, som kom til at bestå af: Flemming Madsen, Preben Hansen, Kim Christensen, Carsten Simonsen og Claus Boulund. Niels Dissing og Michael Poulsen blev valgt som suppleanter. Bestyrelsen vil konstitueret sig snarest.
Som revisor og suppleant blev valgt henv. Preben Lauridsen og Finn Christensen.
Efter valget var der tilmelding, og der blev tilmeldt 27 medlemmer, hvilket var langt over forventning.
Der er selvfølgelig stadig mulighed for yderligere medlemmer, der kan henvende sig til Flemming Madsen på tlf. 40 93 01 53 eller mail: dg.madsen@privat.dk

Banegårdens historie
Efter generalforsamlingen var kaffe, øl og sodavand, og der blev holdt et kort foredrag om Bramming Banegårds historie fra 1874 til i dag, desuden orienterede et medlem af Bramming Lokalråd om deres planer for resten af Banegården.
Ønsker man yderligere information, kan man kigge ind på klubbens hjemmeside: www.brammingmodelbaneklub.dk, som vil være oppe og køre i løbet af de nærmeste dage.

Avatar

Bramming Modelbaneklub

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/6 2012, 21:08 (4336 dage siden) @ Madsen

Hej gæve Bramming-folk

Jeg håber virkelig, at tingene falder på plads for jer.
En stadig "levende" station er jo et genialt sted til en modeljernbaneklub, ikke kun på grund af bygningens jernbanehistoriske tilknytning, men også ligeså meget fordi, der jo som oftest er gode trafikforbindelser, så I også kan tiltrække medlemmer andre steder fra end lige fra det nærmeste lokalområde, og endelig så fordi stationsbygninger som regel er nogle langstrakte bygninger, som er de bedst tænkelige rammer om et anlæg med gode lange kørestrækninger.

Frederikshavn Modeljernbaneklub, som jeg var medlem af ommertrent fra starten af, bor på tilsvarende vis på loftet af Kvissel Station - i et lokale som stort set ikke kunne bruges til andet (heldigvis) - og på Frederikhavn Kommunes nåde, idet kommunen købte bygningen af DSB dengang for et symbolsk beløb, så den med nød og næppe undgik nedrivning.
Det er en langstrakt bygning og med et stort loft, hvor der er plads til et ligeledes langstrakt modeljernbaneanlæg.
I lokalområdet (og i Frederikshavn) betragtes FMJK som et stort aktiv, og jeg håber at I vil få ligeså meget goodwill som FMJK har fået og stadig får - og måske også gerne lidt sponsorpenge, hvis I ligesom os selv skal sætte lokalerne i stand, inden I kan komme igang med "det sjove".

Pøj-pøj med projektet - og så glæder jeg mig til at komme og besøge jer en skønne dag, hvis såfremt ifald at det lykkes for jer.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.



Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001
Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak