Peters Garage

af f.ormstrup ⌂, 24/5 2024, 15:15 (64 dage siden)

Hvad vi arbejder med i garagen, medens vi overvejer næste fælles projekt!
[image]
[image]
[image]
se link.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Peters Garage

af Gerhard V., 2/6 2024, 10:00 (55 dage siden) @ f.ormstrup

Hej Flemming,

er kirken selvfremstilled? Det synes at være hverken hobbytrades eller Witzels byggesæt. Jeg er nysgerrig hvem har lavet den. Og naturligvis også for resultatet. :-)

Mvh

Gerhard

Peters Garage - Kirke, DR vogne og F maskine

af f.ormstrup ⌂, 3/6 2024, 21:07 (53 dage siden) @ f.ormstrup

Vi fortsætter med kirken, DR vognene og F maskinen. se link

[image]
[image]
[image]

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Peters Garage - Kirke, DR vogne og F maskine

af UTJ, 4/6 2024, 17:19 (52 dage siden) @ f.ormstrup

Som altid: inspirerende

--
ئۇلغىك

Peters Garage

af Langelandsbanen, 7/6 2024, 10:19 (50 dage siden) @ f.ormstrup

Jeg har aldrig kunne finde ud af, om disse Norsker byggesæt er nogle man kan købe?

Peters Garage

af ptmadsen, Haderslev, 7/6 2024, 20:37 (49 dage siden) @ Langelandsbanen
redigeret af ptmadsen, 7/6 2024, 20:45

Hej!
De første Norsker byggesæt blev udbudt på Signalposten.dk omkring 2011. Det startede med en kort CP vogn og siden fulgte andre typer. Alle vognene er ætset i nysølv og leveret i et fladt ark på størrelse med A4 hvor delene udklippes, bukkes og loddes sammen. Arkene kostede ca. 600,00 dkk pr. vogn. Der ud over skulle der tilkøbes forskellige løsdele så som tagventiler, puffer, harmonikaer, vinduer, bogier med hjul, koblinger incl. kullise, litrering, og maling. Den gang løb prisen på en vogn op i ca. 1000,00 dkk færdigbygget uden arbejdsløn.
I dag vil prisen for alle delene nok være noget højere, og nogle vil endda være udgået af produktion.
Ætse arkene findes sikkert flade, gemt i enkelte skuffer men ellers tvivler jeg på at de er let tilgængelig.
Venlig hilsen
Peter Madsen

Peters Garage

af Langelandsbanen, 8/6 2024, 00:37 (49 dage siden) @ ptmadsen

Jeg takker for opklaringen :-)

Peters Garage Vi arbejder stadig med CR, F og en kirke!

af f.ormstrup ⌂, 18/6 2024, 07:32 (39 dage siden) @ f.ormstrup

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak