En lille Henschel under udarbejdelse.

af okhansen, 19/12 2023, 09:32 (130 dage siden)

Sammen med min gode ven og krigskammerat Michael, har vi gang i flere projekter. Jeg tegner til 3D print, og Michael bygger velkørende undervogne.
Michael har længe sunget for, at jeg skulle tegne en Henschel, som har kørt på flere privatbaner, der i blandt OMB og OKMJ. Den aktuelle udgave på billedet, er OMB udgaven, men jeg laver også OKMJ udgaven, hvor der er en lille smule forskel.
Der er f.eks. trin på vandkasserne i OMB udgaven. Det er kun andet prøveprint, som er benyttet til at teste på Michaels undervogn. Næste skridt bliver de små detaljer, tilpasning til motor, kammer i kedlen til vægtforøgelse osv.

Vi har gang i flere projekter, men forventer at Triangel motorvognen bliver køreklar i juleferien.

God jul til modeljernbanefolket :-)

[image][image][image][image][image]

En lille Henschel under udarbejdelse.

af Jan-Eddie, 19/12 2023, 09:51 (130 dage siden) @ okhansen

"Køkkenbordsprodukter" når da helt nye højder med dine frembringelser. Tillykke med resultatet og også glædelig jul herfra!
Jan-Eddie

Avatar

En lille Henschel under udarbejdelse.

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 20/12 2023, 07:09 (129 dage siden) @ okhansen

Det ser spændende ud, Ole.
Hold os gerne opdateret med fremskridtene undervejs.

Det bliver fedt den dag, hvor 3D-printere, der kan printe direkte ud i messing i tilstrækkelig høj opløsning, bliver til at betale for menigmand.
Så kan der printes undervogne og overdele til lige hvad det skal være.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

En lille Henschel under udarbejdelse.

af Erik Andersen, Stenløse, 30/12 2023, 21:28 (119 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Det der ud til at det allerede er tilfældet!
Jeg har set et firma i Kina, der laver både CNC fræsning og 3D print i mange forskellige metaller - heriblandt messing, kobber og sågar i rustfrit stål.
Så, det er bare i gang med at "tegne". Det ser også ud til at det er til meget beskedne beløb og mega hurtig levering.
Jeg glæder mig, men tror ikke jeg har tålmodighed til konstruktionsfasen!
https://jlc3dp.com/3d-printing-quote

En lille Henschel under udarbejdelse.

af okhansen, 31/12 2023, 00:25 (119 dage siden) @ Erik Andersen

Det der ud til at det allerede er tilfældet!
Jeg har set et firma i Kina, der laver både CNC fræsning og 3D print i mange forskellige metaller - heriblandt messing, kobber og sågar i rustfrit stål.
Så, det er bare i gang med at "tegne". Det ser også ud til at det er til meget beskedne beløb og mega hurtig levering.
Jeg glæder mig, men tror ikke jeg har tålmodighed til konstruktionsfasen!
https://jlc3dp.com/3d-printing-quote

Det behøver du ikke at tage til Kina for, Erik. Shapeways har gjort det i en del år. Som så meget andet går udviklingen rasende hurtigt. Omvendt er jeg godt tilfreds med den kvalitet, som min printer kan levere. Lagene er under en hårtykkelse, den kvalitet er pt. Noget af den højeste til en OK pris for printeren.

Mvh. Ole

En lille Henschel under udarbejdelse.

af peterw, 31/12 2023, 07:45 (118 dage siden) @ okhansen

Omvendt er jeg godt tilfreds med den kvalitet, som min printer kan levere. Lagene er under en hårtykkelse, den kvalitet er pt. Noget af den højeste til en OK pris for printeren.

Hvilken printer har du Ole? Og har du investeret i “hele laboratoriet” inkl. vaske/rense enhed og uv-hærde lampe etc.?

Mvh Peter

En lille Henschel under udarbejdelse.

af okhansen, 31/12 2023, 10:09 (118 dage siden) @ peterw

Omvendt er jeg godt tilfreds med den kvalitet, som min printer kan levere. Lagene er under en hårtykkelse, den kvalitet er pt. Noget af den højeste til en OK pris for printeren.


Hvilken printer har du Ole? Og har du investeret i “hele laboratoriet” inkl. vaske/rense enhed og uv-hærde lampe etc.?

Mvh Peter

Det er en Anycubic Photon M3 Premium, og ja har også købt en alt-ien Wash & Cure.

Mvh. Ole

En lille Henschel under udarbejdelse.

af 87-Gruppen, 26/12 2023, 12:10 (123 dage siden) @ okhansen

Hej Ole

Glædelig Jul! sikken nogen fine julegaver du viser! vil det være muligt at købe nogen af dine fine 3D print?
Jeg er interesseret i din Henschel og din 3 trucker triangel

Med gode julehilsener Vagn

En lille Henschel under udarbejdelse.

af bl, 26/12 2023, 19:12 (123 dage siden) @ 87-Gruppen

Hvilken printer bruger du?

--
Bjarne Larsen

En lille Henschel under udarbejdelse.

af okhansen, 26/12 2023, 22:23 (123 dage siden) @ 87-Gruppen

Hej Ole

Glædelig Jul! sikken nogen fine julegaver du viser! vil det være muligt at købe nogen af dine fine 3D print?
Jeg er interesseret i din Henschel og din 3 trucker triangel

Med gode julehilsener Vagn

Hej Vagn

Jeg bygger sammen med min partner in crime, Michael. Vi koordinerer mit design og hans undervogn, det gælder også for Triangelen. Vi vil på sigt fremstille på bestilling, jeg har endnu ikke besluttet mig for om jeg vil sælge løse overdele.
Vi ser hvad det nye år bringer :-)

Fortsat god jul og godt nytår.

[image]

En lille Henschel under udarbejdelse.

af 87-Gruppen, 27/12 2023, 10:22 (122 dage siden) @ okhansen

Hej Ole
Tak for svar! jeg væbner mig med tålmodighed - det skal man have masser af i denne hobby!
Mvh Vagn

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak