Y-tog

af jacob rout, Holstebro, 31/5 2012, 15:06 (4355 dage siden)

Hej
Jeg har planer om, at anskaffe y-tog fra Togdillen.
To mail-forespørgsler på priser med mere, har ikke givet noget resultat.
Jeg vil nu spørge, om der er nogen, her i dette udmærkede forum, der har erfaring
med Togdillens y-tog. Jeg tænker bl.a. på hvor korrekte de er støbte.
Vis gerne billeder af jeres projekter med y-tog.
På forhånd tak.
venlig hilsen
Jacob Rout

Y-tog

af tybalt ⌂, Holbæk, 31/5 2012, 22:43 (4354 dage siden) @ jacob rout

Hej Jacob
Generelt er Togdillens resinstøbninger af ordentlig kvalitet. Men resin er og bliver resin, forstået på den måde at der er begrænset hvor mange detaljer der kan gengives i støbningen. Dette er på ingen måde Togdillens skyld men er materialebetinget. Togdillen har til Y-toget fået fremstillet (fræset) en (dyr) master så kvalitet og proportioner er i orden.
Nu skriver du ikke om du vil selvbygge eller købe færdigmodellen men hvis du vælger den køreklare model så skal du vurdere malekvaliteten. Det er et punkt som efter min mening ikke bliver udført godt nok og jeg vil anbefale at du køber overdele og vinduesindsatser løst og bygger resten selv.

Y-tog

af Jan Bøgedal Slundt @, 1/6 2012, 11:02 (4354 dage siden) @ tybalt

Jeg ville holde mig langt væk fra færdige modeller fra den herre i Vanløse.

Købte for nogle år siden 3 'færdige' MT lokomotiver for kr. 2.300,- stykket, og det har været noget være klamp...!!!

Y-tog

af Gæst, 1/6 2012, 11:56 (4354 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Ihvertfald ville jeg være lidt mere end en smule mistænksom hvis man efter to mails ikke kan få svar på et simpelt svar som: pris.

:-)

Y-tog

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 1/6 2012, 19:35 (4353 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Købte for nogle år siden 3 'færdige' MT lokomotiver for kr. 2.300,- stykket, og det har været noget være klamp.

Jeg droppede Togdillen og Lars Weidich efter at han for efterhnden mange år siden solgte mig en skala-N-model som ny. Da jeg kom hjem og undersøgte den nærmere, var den helt tydeligt brugt og manglede flere originale dele.

Han er en krejler uden moral.

Y-tog

af Jan Bøgedal Slundt @, 2/6 2012, 04:01 (4353 dage siden) @ Erik Olsen

Det med at sælge Brugt som nyt har han gjort mange gange :-( han er en bandit...!!!

Y-tog

af Jens, 4/6 2012, 16:05 (4351 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Jeg ville holde mig langt væk fra færdige modeller fra den herre i Vanløse.

Købte for nogle år siden 3 'færdige' MT lokomotiver for kr. 2.300,- stykket, og det har været noget være klamp...!!!

Det samme gælder hans Marcipanbrød - En af mine gode venner købte et sådant Marcipanbrød for et par år siden, med lovning på at det kørte ligeså snart han satte det på anlægget. Og gjorde det så det? - Nææh...

Byggesættene er nu ikke ret meget bedre. Det man får er, fx. med hans 1900-MO, en model på linje med Hamplis, nu hvad 25-30 år gamle model. Og så får man til og med en undervogn der ikke passer så man selv skal igang med hobbykniven for at fremstille en, foruden en masse gamle og elendige Hampli dele. Det samme gælder hans Y-tog, kvaliteten er elendig, og de er for små sammenlignet med tegninger i MM4, ligesom resten af hans materiel. Desuden leveres samtlige af hans modeller med et fåtal af detaljer, såsom

Hvis jeg selv skulle købe et Y-tog på nuværende tidspunkt, ville jeg i den grad hælde til Tikøb Støberi's. Prisen er ganske vidst i den noget høje ende, men det samme gælder så også kvaliteten!

Med venlig hilsen
Jens

Y-tog

af Svend B J, 2/6 2012, 09:27 (4353 dage siden) @ jacob rout
redigeret af Svend B J, 2/6 2012, 09:37

Emnet har også værert diskuteret på sporskiftet.dk tilbage i 2010 og der er nok ikke sket så meget nyt siden da (selv om vi da fra tid til anden har set nogle skaller og malede udgaver på diverse udstillinger). Der var vist også en artikel i Banen nr 123.

Hvis jeg selv skulle købe et eksemplar (hvad jeg nok ikke gør, for jeg er noget skeptisk overfor produktioner fra Togdillen), ville jeg købe en skal+vinduer og selv arbejde videre derfra. Men endnu optræder de ikke på Togdillens hjemmeside, så .....

--
Svend
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak