Lige-sindede Märklin Insider søges Nordsjælland

af martha, Græsted, 16/5 2023, 12:09 (338 dage siden)

hej - er lige flyttet til Nordsjælland, og så vidt jeg kan se via internettet og via søgefunktionen på dette forum, er der ikke en Märklin MIST ( Märklin Insider Stamm Tisch ) eller anden forsamling af Märklin-modeljernbane i mit lokalområde.

Hvis der er; beklager - jeg har ikke søgt godt nok. Et (venligt) svar med et link vil værdsættes.

Ellers; ligesindede søges - til at mødes efter tysk MIST forbillede - få lagt nogle skinner ud og få set hinandens tog og dele hinandens erfaringer in loco.

Hvis man ligefrem er pensionist, således at vi ikke SKAL mødes efter normal arbejdstid, er det for mig en fordel; måske også for andre ?

Jeg selv har haft Märklin i mange, mange år; H0 - M og C.

Jeg lader lige dette emne stå og simre en uges tid, og vender så tilbage til alle, der måtte have svaret.

/Christian

Lige-sindede Märklin Insider søges Nordsjælland

af bygger01, Herning, 16/5 2023, 16:16 (338 dage siden) @ martha
redigeret af bygger01, 16/5 2023, 17:01

Der er mindst en - MIST Zealand - og den man kan finde på FB, men jeg mener også at der en mere - noget med MIST Copenhagen - hvis der liv endnu, men du KAN søge på Märklin’s hjemmeside.

Der er også en AC klub nord for Roskilde - jeg tror det er på en skole i Skibby - og det er stort fast anlæg ….

--
Jørgen Steffensen

Lige-sindede Märklin Insider søges Nordsjælland

af bygger01, Herning, 16/5 2023, 19:56 (338 dage siden) @ bygger01
redigeret af bygger01, 16/5 2023, 20:01

Her vil jeg lige indskyde, at vi på Heden har en gruppe - som vi kalder M-Erfa ( M står for Märklin ) - der mødes ca. hver 4-6 uger på skift hos hinanden, og så bliver der sparket dæk, og dem, der har mod på det, kører med tog !

De fleste - og vi er kun 6 tilbage - er medlem af en klub ved siden af ( men J&B har brændt fingerne, så vi er blevet hjemme ! ).

Vi mister også medlemmer på en naturlig måde, for der er begravelser !

Men det er en anden måde - men god - at kigge / lege med tog !

Der har / er også en MIST gruppe i Jylland, men da den sikkert er oprette for at skabe kunder hos SMT, så er jeg "forsvundet" fra den gruppe .....

--
Jørgen Steffensen

Lige-sindede Märklin Insider søges Nordsjælland

af PerR, 18/5 2023, 11:41 (336 dage siden) @ bygger01

Det anlæg der er på skolen i Skibby, er det der tilhører Modeljernbaneklubben Hornsherred.
Skolen hedder Fjordlandsskolen, Skibby afdeling, og ligger på Selsøvej 16, 4050 Skibby.
Der er åbent for gæster første onsdag i hver måned fra klokken 19.
Se evt mere på www.mjkhh.dk

Mvh Per

Lige-sindede Märklin Insider søges Nordsjælland

af martha, Græsted, 22/5 2023, 12:42 (332 dage siden) @ martha

Tak for alle svar.
Det er godt at se, at der er klubber rundt omkring i Danmark.

<https://www.mist-zealand.dk> - er lidt tynd f.s.v.a. info.

<https://www.facebook.com/groups/MarklininsiderZealand/> kræver Facebook konto - selv for at se basis-info udover :
"Vi er et netværk af medlemmer af Märklin Insider Club, som mødes på Sjælland om vores Märklin modeljernbanehobby.
Vi mødes den 3. tirsdag i måneden fra september - april."

Jeg har hørt fra anden siden, at "det" mest foregår omkring København - eller Slagelse, hvilket er fint - bare ikke for mig i Nordsjælland.

Men hvis der ikke er andre Märklin'ister nord for København, er der jo heller ingen grund til at forsøge at samles.
;-)

Lige-sindede Märklin Insider søges Nordsjælland

af bygger01, Herning, 22/5 2023, 15:34 (332 dage siden) @ martha
redigeret af bygger01, 22/5 2023, 15:40

Hvis man ikke er tilfreds med, hva` de frivillige tilbyder, må man da selv på banen.

Men ligger Skibby ikke Nordsjælland ?

Medlemmer fra Mist grupper tror jeg kommer fra en større radius, så jeg er sikker på, at er der er flere fra Nordsjælland ….

Så, hvis du vil finde ligesinde, må du søge og lave en mindre gruppe, der passende for dine krav ….

--
Jørgen Steffensen

Lige-sindede Märklin Insider søges Nordsjælland

af Morten Flindt Larsen, København K, 23/5 2023, 00:04 (332 dage siden) @ bygger01


Så, hvis du vil finde ligesinde, må du søge og lave en mindre gruppe, der passende for dine krav ….

Sådan en slags Märklin Insider insidere.... :-|

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak