Signalhytte klar til 3D print.

af okhansen, 28/3 2023, 15:28 (366 dage siden)

Inspireret af Flemming Søeborgs indlæg, har jeg tegnet en signalhytte i 3D. Med mål fra Flemmings indlæg og hvad jeg nu ellers har kunne finde af billeder, er jeg nået frem til nedenstående resultat.
Jeg når tidligst at lave et prøveprint i resin i weekenden, så hvis nogen mener der er fejl/mangler/ved mere end jeg, hører jeg det gerne. :-)

Mvh. Ole

[image]

Signalhytte klar til 3D print.

af Jan-Eddie, 28/3 2023, 16:15 (366 dage siden) @ okhansen

Hytten ser umiddelbart rigtig ud, men gelænderet ved trappen er for lavt. Hvis hvert trin er ca 20 cm (i fuld størrelse 1:1) så er højden på platformen ca 80 cm. Gelænderet bør nok sidde i ca 1,1 meters højde over platformen.
mvh
Jan-Eddie

Signalhytte klar til 3D print.

af okhansen, 28/3 2023, 16:44 (366 dage siden) @ Jan-Eddie

Hytten ser umiddelbart rigtig ud, men gelænderet ved trappen er for lavt. Hvis hvert trin er ca 20 cm (i fuld størrelse 1:1) så er højden på platformen ca 80 cm. Gelænderet bør nok sidde i ca 1,1 meters højde over platformen.
mvh
Jan-Eddie

Mange tak for input Jan-Eddie. :-)
Jeg får platformen rettet til.

Mvh. Ole

Signalhytte klar til 3D print.

af re20000, 28/3 2023, 19:22 (366 dage siden) @ okhansen

Ser godt ud! Flot at du har taget telefonen med! Er det muligt at lave et hvidt felt på siden (skiltet), så kan man evt selv skrive tekst på?

Nold

Signalhytte klar til 3D print.

af okhansen, 28/3 2023, 19:36 (366 dage siden) @ re20000

Ser godt ud! Flot at du har taget telefonen med! Er det muligt at lave et hvidt felt på siden (skiltet), så kan man evt selv skrive tekst på?

Nold

Hej Nold
Jeg lægger jo bare lidt farver på min tegning. Når den printes er alt gråt.
Jeg kan godt lave en markering af skiltet, men det skal altså males efterfølgende. 🙂

Mvh. Ole

Signalhytte klar til 3D print.

af re20000, 28/3 2023, 21:41 (366 dage siden) @ okhansen

Ser godt ud! Flot at du har taget telefonen med! Er det muligt at lave et hvidt felt på siden (skiltet), så kan man evt selv skrive tekst på?

Nold


Hej Nold
Jeg lægger jo bare lidt farver på min tegning. Når den printes er alt gråt.
Jeg kan godt lave en markering af skiltet, men det skal altså males efterfølgende. 🙂

Mvh. Ole

Det kan vi nok overkomme..;-)

Signalhytte klar til 3D print.

af Togsøn, 29/3 2023, 09:06 (365 dage siden) @ okhansen

Hej Ole.

En mangel er vel klokkerne, fint Lokomotivføreren kan ringe op, men han skal vel også kunne høre Kommandoposten ringe tilbage ?

Nu Telefonen er der, kan rørkassen måske rundes lidt, mere naturtro hvis det ikke er alt for svært !

Om du vil lave den svære lyskasse, med Telefon skiltet, som kan ses, med en lille led, er jo fremtidsmusik.

Allerede meget flot, mange hilsner herfra, Erling Pedersen.


P.s. Så skal telefonklokkelyden findes, en fin leg på et klubanlæg, Toget for stop, Lokomotivføreren bliver ringet op, det skete.

Signalhytte klar til 3D print.

af Søeborg, 29/3 2023, 09:08 (365 dage siden) @ okhansen

Hej OK Hansen.
Det er en meget flot relæhytte, som du har lavet, og det glæder mig meget at have kunnet bidrage til resultatet. I øvrigt stemmer det, at rækværket er lidt for lavt, men jeg har ikke det nøjagtige mål.

Her er endnu en relæhytte, temmelig meget maltrakteret lige uden for Tommerup den 16. februar 2004 - endda med et selvkørende IC4-togsæt.

Næsten alle master, relæskabe og andre faste installationer på en lang strækning på den fynske hovedbane havde i dén tid inskriptionen "Polen" - der er åbenbart nogle, der har moret sig med at bruge lang tid på at dekorere infrastrukturen..

[image]

Med venlig hilsen,

Flemming Søeborg

Signalhytte klar til 3D print.

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 29/3 2023, 23:04 (365 dage siden) @ Søeborg


Næsten alle master, relæskabe og andre faste installationer på en lang strækning på den fynske hovedbane havde i dén tid inskriptionen "Polen" - der er åbenbart nogle, der har moret sig med at bruge lang tid på at dekorere infrastrukturen..

"Polen" var en meget berygtet graffitimaler på bl.a. Fyn, husker jeg det også.

Mvh
Claus

Signalhytte klar til 3D print.

af Skott, 4/4 2023, 09:13 (359 dage siden) @ okhansen

Mon Per fra Epokemodeller har kigget dig over skulderen? ;)
[image]

--
Med venlig hilsen

Skott

Signalhytte klar til 3D print.

af okhansen, 5/4 2023, 10:58 (358 dage siden) @ Fiona

Mit resinprint kan købes for en hund :-)

[image]

Mvh. Ole

Signalhytte klar til 3D print.

af Svend B J, 5/4 2023, 11:10 (358 dage siden) @ okhansen
redigeret af Svend B J, 5/4 2023, 11:13

Mit resinprint kan købes for en hund :-)

[image]

Mvh. Ole

.... til gengæld får man 3 hytter med tilbehør for 249 kr hos Banetjenesten / DF Modeltog :-)

[image]

Skiltet der skal sidde på hytten (hytterne), må man selv finde/konstruere

[image]

--
Svend
[image]

Signalhytte klar til 3D print.

af okhansen, 5/4 2023, 12:04 (358 dage siden) @ Svend B J

Jeg lever også gerne 3 stk. til 249,-

Jeg lånte lige dit emaljeskilt og satte på tegningen, det kommer ikke med på printet/kan ikke resinprintes. ;-)
[image]

Mvh. Ole

Signalhytte klar til 3D print.

af Jan K., 14/4 2023, 03:43 (350 dage siden) @ okhansen

Undskyld, jeg bryder ind her, men du har ikke mail angivet...

Kan du printe sådan en dims i H0?

[image]

Hvis ja, laver jeg en "ren" tegning...

Og nej, jeg kan ikke give kr. 100,- stykket, da jeg skal bruge 28 styks... :-D

På forhånd tak,
Jan Kyster, Esbjerg

Signalhytte klar til 3D print.

af okhansen, 14/4 2023, 10:06 (349 dage siden) @ Jan K.

Undskyld, jeg bryder ind her, men du har ikke mail angivet...

Kan du printe sådan en dims i H0?

[image]

Hvis ja, laver jeg en "ren" tegning...

Og nej, jeg kan ikke give kr. 100,- stykket, da jeg skal bruge 28 styks... :-D

På forhånd tak,
Jan Kyster, Esbjerg

Hej Jan

Jeg er jo en travl mand med meget lidt fritid, så umiddelbart er mit svar nej (Jeg kan i øvrigt overhovedet ikke se hvad det er på den tegning du har sendt med :-| ). Når jeg printer, tager printet af signalhytten 2,5 time, der er support på som skal klippes af og der er forbrug af resin. Derfor synes jeg ikke at det er en ublu pris. Jeg hygger mig lidt med at tegne, når tiden er til det, som blandt andet denne Litra BM. Nu er det ikke fordi jeg vil gå Roco i bedende, den er faktisk i skala 1:26 og jeg skal ikke selv printe den. Den er langt fra færdig, men det begynder da at ligne noget... synes jeg. :-)

Mvh. Ole
[image][image]

Signalhytte klar til 3D print.

af Jan K., 14/4 2023, 16:58 (349 dage siden) @ okhansen

Nej, jeg syntes bestemt ikke på nogen måde at din pris er "ublu"! :-)

Det viste emne er ca. 22x9mm, ville selvfølgelig rentegne det og forestillede mig at, serien kunne printes i et eller to hug...

Kan godt lide dit print, da det virker som pænt og højt opløseligt. Særdeles nydelig!


Men tak for responsen! Jeg ender nok med at lave en prototype og så støbe efter denne.

Min dovne side håbede bare på en for mig lettere løsning. :-D

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak