DSB - ML, Lynette indretning

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 25/12 2022, 15:52 (460 dage siden)

Jeg er i færd med et Lynette-projekt, hvor jeg maler interiør i den sene udgave.

Er der nogen der kan bidrage med billeder fra cykelkupeen?

[image]

Når I ser på sædeopstillingen er den ikke korrekt, de burde være så passagerne sad overfor hinanden.

Måske der er nogen, der en dag vil fremstille nyt interiør på samme måde som der lavet til MA lyntoget?

Jeg er desuden lidt usikker farverne på bagsiden af sæderne. Hvor udbredt var den lyse blå farve?

Go jul og godt nytår.

DSB - ML, Lynette indretning

af Togsøn, 25/12 2022, 17:40 (460 dage siden) @ HenrikPS
redigeret af Togsøn, 25/12 2022, 18:21

Hejsa Henrik.

Ser flot ud, her billede efter renoveringen i 1997 i forbindelse med indvielse af det første renoverede togsæt.

[image]

Du skal i gang med den fine pensel, da sæderne jo ikke var bare blå !

Gardinerne er også nye de er blå / Grønne som du ser på billedet.

Cykelkupe, du mener vel pakrummet, bag førerrummet, det har samme grå / hvide nuance som resten af toget, men se dørene er mørkeblå som du har malet dem.

Her et ekstra billede af førerpladsen, så kan du lege med detaljerne.

[image]

Toget er revideret 20/6-1997, samtidigt kom der til at stå Lillenord på siden.

Bemærk der er to Døre fra Pakrummet ind til Førerrummet.

Ses her på Fabriksmodellen fra 1984.

[image]

Sædet til Højre i kørselsretningen er et klap sæde, her i nedslået tilstand.

Hilsen Erling.

DSB - ML, Lynette indretning

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 26/12 2022, 13:22 (459 dage siden) @ Togsøn

Tak for gode billeder, så fik jeg lige inspiration til supplerende detaljer i førerrummet.:-)

DSB - ML, Lynette indretning

af Togsøn, 26/12 2022, 17:06 (459 dage siden) @ HenrikPS
redigeret af Togsøn, 26/12 2022, 17:09

Hej Henrik.

Det er da dejligt at kunne hjælpe, måske du skal finde en mere lilla Farve til Førerstolen.

De to døre er i hvert fald noget modellen savner, men klapsædet er da også en ide, Mikrofonen, ja der er mange detaljer.

Hilsen Erling.

DSB - ML, Lynette indretning

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 29/1 2023, 22:02 (425 dage siden) @ Togsøn

Jeg søger stadig efter indvendige billeder af ML Lynnette.

Der kommer to sæder ind i førerrummet.
[image]

På et videoklip har jeg set at bagvæg ind mod kupeen er mørkeblå. Kan nogen hjælpe med yderligere billeder?

DSB - ML, Lynette indretning

af Morten Flindt Larsen, København K, 30/1 2023, 09:14 (424 dage siden) @ HenrikPS

Jeg søger stadig efter indvendige billeder af ML Lynnette.

Der kommer to sæder ind i førerrummet.
[image]

På et videoklip har jeg set at bagvæg ind mod kupeen er mørkeblå. Kan nogen hjælpe med yderligere billeder?

Her er et s/h foto fra 1984, hvor man kan se nogle detaljer (men desværre ikke farver) som fx lemme i gulv og askebægre. Som det ses, var sædeopstillingen anderledes end i privatbanernes Y-tog, hvor man sad som i en bys. I DSBs togsæt var sæderne arrangeret i grupper overfor hinanden. Så der bliver noget at flytte rundt på.

[image]

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

DSB - ML, Lynette indretning

af mx1016, 30/1 2023, 15:37 (424 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej der er i motor materiale 4,2 letbyggede motorvogn billeder nederst på side 89 af interiør 1986 og efter modernisering 2010 i farver.

Jeg lægger ikke billede på , da det sikkert ikke må gengives uden tilladelse, men kender du en der har bogen er løsningen der .

Mvh
Henrik

DSB - ML, Lynette indretning

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 30/1 2023, 17:19 (424 dage siden) @ mx1016

Hej der er i motor materiale 4,2 letbyggede motorvogn billeder nederst på side 89 af interiør 1986 og efter modernisering 2010 i farver.

Jeg lægger ikke billede på , da det sikkert ikke må gengives uden tilladelse, men kender du en der har bogen er løsningen der .

Mvh
Henrik

Jo tak, jeg har den bog og brugt den til inspiration.
Venligst
Henrik

DSB - ML, Lynette indretning - sædeplacering

af HenrikPS ⌂, Brøndby, 30/1 2023, 17:34 (424 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg søger stadig efter indvendige billeder af ML Lynnette.

Der kommer to sæder ind i førerrummet.
[image]

På et videoklip har jeg set at bagvæg ind mod kupeen er mørkeblå. Kan nogen hjælpe med yderligere billeder?


Her er et s/h foto fra 1984, hvor man kan se nogle detaljer (men desværre ikke farver) som fx lemme i gulv og askebægre. Som det ses, var sædeopstillingen anderledes end i privatbanernes Y-tog, hvor man sad som i en bys. I DSBs togsæt var sæderne arrangeret i grupper overfor hinanden. Så der bliver noget at flytte rundt på.

[image]

Ja, hvis det skulle være helt rigtigt skulle jeg også ændre på sædeopstillingen, men det bliver ikke lige i denne omgang:-) Jeg har mange andre togprojekter, jeg skal gennemføre først.


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak