Heljan MAK lokomotiv, AC

af Oliver Løvgard, Ballerup, 23/10 2022, 23:19 (551 dage siden)

Jeg har netop erhvervet mig en flot Heljan MAK HFHF M9 i AC på DMJU udstillingen i Kolding. Har endnu ikke haft den ude og køre endnu. Kunne godt tænke mig at høre om folks erfaring med MAK lokomotivet og om der er evt. forbedringer der kan anbefales. Tænker køre egenskaber (langsomt/hurtigt) og trækkraftsevne.

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 24/10 2022, 14:00 (550 dage siden) @ Oliver Løvgard

Har et eksemplar i AC, og den kører rigtig fint.

Det er muligt at den vrikker lidt, men det gjorde den vist også i virkeligheden.

Det er er virkelig en fin maskine, og den kan sagtens trække noget også.

Mvh
Claus

Heljan MAK lokomotiv, AC

af ptmadsen, Haderslev, 24/10 2022, 19:41 (550 dage siden) @ Oliver Løvgard
redigeret af ptmadsen, 24/10 2022, 19:48

Hej!
At én model af et lokomotiv vralter er kun tegn på cost saving / og dårlig kvalitets styring fra fabrikantens side. Profit er det der tæller og intet andet.
Venlig hilsen
Peter Madsen

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 24/10 2022, 22:13 (550 dage siden) @ ptmadsen

Hej!
At én model af et lokomotiv vralter er kun tegn på cost saving / og dårlig kvalitets styring fra fabrikantens side. Profit er det der tæller og intet andet.
Venlig hilsen
Peter Madsen

Jamen så er det da godt at vi er en del tilfredse kunder ;-)

Mvh
Claus

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Hippi02 ⌂, Næstved, 25/10 2022, 08:52 (549 dage siden) @ ptmadsen

Jeg har to stk. og vralter ikke og har aldrig gjort det.

Mvh.
Thomas

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Oliver Løvgard, Ballerup, 25/10 2022, 14:49 (549 dage siden) @ Hippi02

Jeg har to stk. og vralter ikke og har aldrig gjort det.

Mvh.
Thomas

Tusind tak og har nu også selv haft den ude og køre. Jeg syntes heller ikke den vralter i gangen, men syntes ikke rigtigt at den har et "langsomt" tempo. Når jeg sætter den til stilling 1, så virker hastigheden "hurtig" i forhold til hvad jeg nok havde forventet, da jeg tænkte at den ville krybe sig afsted, men hastigheden virker til at være "over gå tempo". Nogle der har nogle erfaringer med dette?

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Skott, 25/10 2022, 21:43 (549 dage siden) @ Oliver Løvgard

Er det ikke blot et spørgsmål om at få ændret lidt i CV-værdierne for de forskellige hastighedstrin?

--
Med venlig hilsen

Skott

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Oliver Løvgard, Ballerup, 26/10 2022, 14:18 (548 dage siden) @ Skott

Er det ikke blot et spørgsmål om at få ændret lidt i CV-værdierne for de forskellige hastighedstrin?

Syntes det er prøvet, men virker ikke til at ændre på tempoet i laveste trin.

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Hippi02 ⌂, Næstved, 26/10 2022, 15:15 (548 dage siden) @ Oliver Løvgard

Du kan følge dette link, så kan du se den ene af mine kører, http://www.sydbanen.dk/449053253 . Har du husket at tilkører den en halv time hver vej ved ca. halv kraft?

Mvh.
Thomas

Heljan MAK lokomotiv, AC

af Oliver Løvgard, Ballerup, 26/10 2022, 15:21 (548 dage siden) @ Hippi02

Du kan følge dette link, så kan du se den ene af mine kører, http://www.sydbanen.dk/449053253 . Har du husket at tilkører den en halv time hver vej ved ca. halv kraft?

Mvh.
Thomas

Det har jeg ikke prøvet, men det vil jeg prøve på, tak.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak