Der kom en skønhed forbi med posten......

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 9/5 2012, 11:21 (4370 dage siden)

Denne her ualmindelige nydelige kombinerede post- og rejsegodsvogn litra DJ epoke III, kom forbi med posten den anden dag. Det er DF Modeltog der er mester for denne perle. Kunne ikke stå for den, omend at foto ikke levner modellen fuld retfærdighed.

[image]

Men hvor er det godt at vi har sådanne små firmaer, der leverer modeller nogen af os andre ville have svært ved at bygge selv. Og foreløbig er det kun Heljan der kommet med en færdig postvogn som industrimodel i halv 0, nemlig DH-vognen.

Mvh
Claus

Der kom en skønhed forbi med posten......

af Peter H, Nærum, 9/5 2012, 12:52 (4370 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej Claus


Den ser virkelig nydelig ud, synes jeg.

Jeg går ud fra, at det er vognen der er skønheden og ikke postbudet der leverede pakken?:-D

Mvh
Peter H

Der kom en skønhed forbi med posten......

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 9/5 2012, 20:54 (4370 dage siden) @ Peter H

Hej Claus


Den ser virkelig nydelig ud, synes jeg.

Jeg går ud fra, at det er vognen der er skønheden og ikke postbudet der leverede pakken?:-D

Mvh
Peter H

Høh høh, nej det var ikke møntet på postbudet :-D

Jeg blev så begejstret for DJ-vognen, at en DC-vogn også blev bestilt. Der var vist ikke så mange tilbage af dem, så man skal nok være hurtigt ude ;-)

Det er virkelig super modeller man ikke bare lige går ud i butikkerne og køber. Og de giver anledning til nogen spændende og realistiske oprangeringer på modeljernbanen.

Men så lange vogne stiller krav om at man ikke skal køre på for små kurver. De små radier er ingen god ide, heller ikke til fx Heljans store bogievogne.

Mvh
Claus

Der kom en skønhed forbi med posten......

af bygger01, 9/5 2012, 23:24 (4370 dage siden) @ Claus E. Hansen

Tør man spørge - hva' må man bøde for sådan en vogn + hvad er længden

Der kom en skønhed forbi med posten......

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 10/5 2012, 01:02 (4370 dage siden) @ bygger01
redigeret af Claus E. Hansen, 10/5 2012, 01:09

Jamen jeg vil uden videre henvise til hjemmesiden;

www.dfmodeltog.dk

Lægden på DJ-vognen er fra puffe til puffe ca. 20,5 cm. DC-vognen er lidt længere.

Min mindste radie er 4 i K-spor (godt 1,1 meter i diameter), og det kan vognene godt klare. Men så skal man nok heller ikke længere ned.

Taget i betragtning hvad det er for et flot stykke håndværk der bliver præsteret (det er jo en fuldstændig færdig model), så er prisen bestemt rimelig for en vogn, også hvis man sammenligner med andre små firmaer både i DK og udlandet ;-)

Men man går nok ikke lige ud og køber en større mængde på en gang, ligesom fx af PB-vognene. Og det er jo heller ikke meningen.

Mvh
Claus

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak