Märklin EB 3203

af Bent Larsen, fredag 06. maj, 2022, 22:17 (18 dage siden)

Hej
Märklins EB 3203, er en positiv oplevelse, ingen problemer som med E maskinen. Ud af æsken og på sporet også kørte den efter kort tid. Ingen problemer med HT DD vogne i en R 1. Er den nogen i forummet der har den gamle i 36 serien en af de nye 39 serien? Er der synlig forskel på detalje og køreegenskaber?
Vh
Bent Larsen
[image]

Märklin EB 3203

af Lasse S, onsdag 11. maj, 2022, 15:06 (13 dage siden) @ Bent Larsen

Der er meget stor forskel på designet af EB´eren i Märklins 36xxx serie og den nye model fra 39xxx serien.

36xxx serien fra Märklin er generelt "hobby" modeller, der er prissat aggressivt og dermed er der også skåret voldsomt ned på f.eks detaljeringsgraden.
Märklins Vectron model fra 36xxx serien er i min optik ikke værd at købe. Den kører sikkert fint, men den ligger efter min mening meget langt fra forbilledet. Det samme gælder f.eks også Traxx lokomotiverne fra Märklins 36xxx serie. Men som altid afhænger det af øjnene der ser :-)

Märklin EB 3203

af Bent Larsen, søndag 15. maj, 2022, 08:05 (10 dage siden) @ Lasse S

Hej
Tak for svar, 36xxx serien kan måske bruges som dummy i en Hamborg stamme, med en gang maling, og indmaden taget ud.
Vh
Bent Larsen

Märklin EB 3203

af Jonas Nielsen, tirsdag 24. maj, 2022, 07:42 (16 timer, 19 minutter siden) @ Bent Larsen

Tak for svar, 36xxx serien kan måske bruges som dummy i en Hamborg stamme, med en gang maling, og indmaden taget ud.

Det vil altsammen være superfint, hvis så bare Märklin havde produceret EB'eren i 36xxx serien. Det har de ikke.

Märklin EB 3203

af Bent Larsen, tirsdag 24. maj, 2022, 20:26 (3 timer, 34 minutter siden) @ Jonas Nielsen

Hej
Vil man have en dummy EB, så må man nok Selv igang med kalkkosten, men så er der også flere fabrikater at vælge imellem,jeg har da set en ommalet Vectron før det endelige Dissing var der.
Vh
Bent Larsen
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak