ped i Nürnberg

af Per Sørensen @, 26/4 2022, 22:14 (723 dage siden)

G'aften,
I en periode arbejdede jeg i Polen, og hver anden weekend blev jeg dernede.
Det vil sige - det gjorde jeg ikke, for det kunne være ret trøstesløst og gråt i Polen.
Derfor kørte jeg vestpå, så snart jeg havde fri fredag eftermiddag - bilen var pakket og tanket.
Efter en time var jeg ude af Polen og ofte begyndte solen så at skinne.
Det var tit gråvejr med regn i Polen, som det var i London og Ruhr for mange år side; - afbrænding af kul!

Jeg fik over et par år besøgt mange steder i Tjekkiet og Tyskland.
Det længste jeg kørte var til Nürnberg, som jeg besøgte nogle gange - et fantastisk sted.
Overordentlig smuk ( genopbygget ) bymidte med bymur med svalegang og flod med fine broer.
Byen er også jernbanemæssigt på toppen med Jernbanemuseum, stor hovedbanegård og rangérbanegård.
Et sted som ikke så mange kender er Spielzeugmuseum. Her har man arvet et US anlæg og genopbygget det og der køres på det et par gange om dagen.

Her er lidt indtryk af Ohama banen.

God aften pediHg
[image]

[image]

[image]

[image]

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak