Ny forhandler

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 8/10 2021, 01:18 (932 dage siden) @ Bent Larsen

Det kommer nok ikke til at erstatte en af de gængse hobbyforretninger, da udvalget indenfor genren må være stærkt begrænset.

Mvh
Claus

Ny forhandler

af Erik Olesen, 8/10 2021, 06:16 (931 dage siden) @ Claus E. Hansen

Nu er det elefun i Norge der sælger varen og ikke Elgiganten i Danmark.

Ny forhandler

af Bent Larsen, 8/10 2021, 13:22 (931 dage siden) @ Erik Olesen

hej
Nu er det elefun i Norge der sælger varen

Ja, i samarbejde med Elgiganten, for det er da deres hjemmeside det står på.
vh
Bent Larsen

Ny forhandler

af Erik O, 8/10 2021, 15:16 (931 dage siden) @ Bent Larsen

Elgiganten marketplace.

Du kæber dig plads på Elgiganten hjemmeside som leverandør.
Elgiganten forestår det økonomiske, men du handler ikke med Elgiganten.

Ny forhandler

af bygger01, Herning, 8/10 2021, 19:26 (931 dage siden) @ Svend B J

Det er da ikke så anderledes, når Aldi solgte Märklin begyndersæt.

Så intet nyt under solen......

--
Jørgen Steffensen

Ny forhandler

af Bent Larsen, 8/10 2021, 20:04 (931 dage siden) @ bygger01

Hej
Lidt nyt er der vel i det, Aldi og sidst Lidl var vel nogle jule tilbud, her er det nok en mere permanent aftale med et større udbud af tog og huse fra Piko, men ikke billiger end andre steder.
Vh
Bent Larsen

Avatar

Ny forhandler

af Futfar, Kajerød, 25/11 2021, 15:10 (883 dage siden) @ Bent Larsen
redigeret af Futfar, 25/11 2021, 15:22

Mine, og mange andres, erfaringer med at handle hos Elgiganten - eller som vi i min omgangskreds ynder at kalde det 'Elmutanten'- skal man være forsigtig med.

For det første har de ikke gnist af begreb om modeltog - hvilket de øvrige nævnte lavpris supermarkeder heller ikke har - hvilket så betyder at ordet 'service' ikke eksisterer. For dem drejer det sig om, varen over disken, betal, og så er den vare ude af verden !!!

For det andet, er reklamation over en købt vare nærmest illusorisk. Én af mine bekendte købte på et tidspunkt en billig HP printer hos Aldi, og den var fra start helt uvirksom, hvorfor han så tilbageleverede varen og klagede over den. 4 mdr. senere fik han at vide, 'at han havde fejlbetjent enheden, og garantien således ikke dækkede'. Nice, 'ikk?

Så mit råd er: Køb dine modeltog hos en forhandler af samme, så kan du føle dig tryg.

Såfremt du har en 'fast togpusher', kan du med stor sandsynlighed få en rimelig pris på dine indkøb.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ny forhandler

af Bent Larsen, 25/11 2021, 22:09 (883 dage siden) @ Futfar

Hej
Ja, selfølgelig skal man da handle i en togbutik, hvor ellers, der er vel ikke mange andre steder idag. Men det er da ligemeget om Elgiganten ved noget om modeltog, hvis bare de får solgt en masse sæt, så den % del der vil mere bliver kunder i togbutikkerne, for hvor skal de ellers gå hen, og et ROCO er vel for de fleste en god kvalitet, så det er ikke et discount tog de køber.
Vh
Bent Larsen

Ny forhandler

af Erk Olesen, 26/11 2021, 20:32 (882 dage siden) @ Bent Larsen

Nu var det et PIKO togsæt der blev reklameret for og ikke Elgiganten der er sælger.

Ny forhandler

af Bent Larsen, 26/11 2021, 21:38 (882 dage siden) @ Erk Olesen

Hej
Ok ja, men det bliver det ikke et discount sæt, fordi der står PIKO på æsken.
Vh
Bent Larsen

Ny forhandler

af Erik Olesen, 26/11 2021, 23:58 (882 dage siden) @ Bent Larsen

Et PIKO hobby startsæt er nok det tætteste vi kommer på et discount startsæt.

Ny forhandler

af Erik Olesen, 26/11 2021, 20:30 (882 dage siden) @ Futfar

Futfar.

Der er et par ting du har misforstået.

Det er elefun.dk man handler med, ikke Elgiganten.

Reklamationer tages seriøst både af Aldi og Elgiganten - det er min personlige erfaring.

Avatar

Ny forhandler

af Futfar, Kajerød, 27/11 2021, 15:00 (881 dage siden) @ Erik Olesen

Futfar.

Der er et par ting du har misforstået.

Ja, det vil jeg da ikke udelukke..

Det er elefun.dk man handler med, ikke Elgiganten.

Elefun.dk kender jeg ikke noget til. Jeg har endnu til gode at se reklamer/fysiske butikker med det
navn,
hvorimod Elgiganten er et ofte set navn.


Reklamationer tages seriøst både af Aldi og Elgiganten - det er min personlige erfaring.

Og her har jeg ganske som mange andre, en noget divergerende opfattelse, så jeg fastholder mit
tidligere indlæg.

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Avatar

Ny forhandler

af Futfar, Kajerød, 29/11 2021, 15:53 (879 dage siden) @ Erik Olesen

Mit skarpsindige beskyttelses program, tillader ikke at jeg - trods gentagne forsøg - besøger, den af dig, henviste side. Såhh...

--
Med venlig hilsen
Futfar.

Ny forhandler

af Erik Olesen, 30/11 2021, 16:45 (878 dage siden) @ Futfar

Overvej stærkt, om ikke dit "skarpsindige beskyttelsesprogram" ikke bare er noget skrammel.

Avatar

Ny forhandler

af Futfar, Kajerød, 1/12 2021, 15:16 (877 dage siden) @ Erik Olesen
redigeret af Futfar, 1/12 2021, 16:07

Gode Hr. Erik Olesen. Eller er du Erik Olsen ??? Med hjemmeside mv.?

Jeg takker venligst for dit forslag om at kassere mit nuværende antivirus program. Gode råd skal man aldrig sidde overhørig.
Nu har jeg kun været på WWW siden efteråret 1998, så med så mange år på nettet, har jeg sikkert meget at lære endnu.
I de forløbne år har jeg haft hele 3 stk. desktops, samt hele 4 stk. laptops, så det er vel ikke så mærkeligt at jeg er blevet helt galt afmarcheret hvad angår antivirusprogrammer, der jo findes i mange afskygninger.
Vel vidende, at du ikke på dette forum kan anbefale det ene program fremfor et andet, kan jeg da oplyse, at jeg har haft adskillige af slagsen, uden nogensinde at have haft problemer med nogle af disse, samt at mine - få - skiftende browsere har fungeret efter hensigten.
Men tak alligevel for dit - sikkert velmenende - forslag.

--
Med venlig hilsen
Futfar.


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak