Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Steff, 2/4 2012, 19:07 (4406 dage siden)

Go´aften!

Fandt denne hjemmeside fra ”Banetjenesten”, der omhandler ”alt godt til den danske jernbane”. Vidste ikke at den side eksisterede. Det være sig fittings, plastikvognsamlesæt i (næsten) alle størrelser på bestilling. Og åbenbart som noget nyt nu også ætset nysølv for litra TD ballastvogne.
At der er kvalitet bag kan ses, at bl.a. Ribe modelhistoriske selskab med Claus Riber (Frichs litra D fra 1920´erne baseret på Hobby-Trade) og Jens Brun-Petersen m. fl. er bag den gode – og i virkeligheden, Professor Egon Moesby. Flere af de næsten "færdig til at klikke/lime sammen samlesæt", har tidligere været omtalt i Lokomotivet.
Hjemmesiden findes på: http://www.banetjenesten.dk
Sammen med Epokemodeller (Scandia skinnebusserne og ting til modelbanen i alle tre størrelser) giver det jo et fantastisk godt udbud på ved de små detaljer at gøre modelbanen MODEL synes jeg.

Fortsat god - forhåbentlig - aften.

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 2/4 2012, 23:47 (4406 dage siden) @ Steff

Det er en yderst spændende hjemmeside med nogen rigtig gode ting på. Jeg kan specielt godt lide den lille benzintank i H0, og den mest almindelige færgegalge der var ved jernbaneoverfarterne. Udover med Epokes ting, kunne tilbehøret på siden også kombineres med nogen af Freja Modellers ting.

Mvh
Claus

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Egon Moesby, 3/4 2012, 15:59 (4406 dage siden) @ Steff

Hej Steff.
Jeg er meget beæret over forfremmelsen.
Vil også lige nævne, at jeg har lavet de gamle ... måske ikke så gamle endda ... slutlanterner, du ved dem med stor batterikasse og gul baggrundsplade med to huller. De stod over alt på perronerne "dengang". I sættet er der endvidere to ekstra plader, og et medlem i EsMJK satte dem på et par slutlanterner med rødt diodelys i. Det så kanongodt ud. Jeg vil tage et billede af dem og lægge på hjemmesiden snarest.
Mvh
Egon

Avatar

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 4/4 2012, 09:20 (4405 dage siden) @ Egon Moesby

Der ser ud til at være en masse spændende og nyttige ting på www.banetjenesten.dk, så der skal undertegnede da vist på indkøb :-) .
Dog kunne det være rart med nogle billeder af varerne, for hvad er f.eks. et Triangel-sæt ? (Varenummer 7-012).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af f.ormstrup ⌂, 4/4 2012, 10:42 (4405 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Snude, tank m.m. til en Triangel.
Du kunne jo bare besøge en af de almiondelige modeltogsforretninger der forhandler Banetjenestens ting og sager.
pt. kender jeg kun Vejlesen.
Han har garanteret hele sortimentet med i Bramdrupdam.

--
Mvh
Flemming Ormstrup
SVJMJK

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Tjenesten, 4/4 2012, 18:45 (4404 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Der kommer løbende billeder på, efterhånden som jeg får dem taget og lagt ind. Så der vil snart være flere billeder, men det er et stor sortiment der er efterhånden.

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Gert, 4/4 2012, 19:05 (4404 dage siden) @ Tjenesten

Herligt at hjemmesiden er kommet på "banen"

Den har været savnet.

Gert

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Lars, 4/4 2012, 20:40 (4404 dage siden) @ Tjenesten

Laver Banetjenesten også ting til skala N?

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Tjenesten, 5/4 2012, 13:26 (4404 dage siden) @ Lars

Hej Lars.
Jo, der laves også modeller i spor N. Ud over de der er vist på hjemmesiden, kommer der også snart en lille vogn, som har været efterspurgt. Sender besked når den er klar. Men der kan jo også være, at der er nogen der har idéer til flere?

Avatar

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 5/4 2012, 11:32 (4404 dage siden) @ Tjenesten

Snude, tank m.m. til en Triangel.
Du kunne jo bare besøge en af de almiondelige modeltogsforretninger der forhandler Banetjenestens ting og sager.
pt. kender jeg kun Vejlesen.
Han har garanteret hele sortimentet med i Bramdrupdam.

Hej Flemming :-)

Der er jo "bare" det ved det, at det jo ikke er os alle, der kommer så vidt omkring i landet. Der er jo immervæk et par miils vej til Hejle i Vejle :-)
Gad vide om Ken Rosa mon kunne ovetales til at være lagerførende i noget af Banetjenestens sortiment ?. (Jeg vil prøve at spørge ham ad næste gang jeg kommer forbi).

Der kommer løbende billeder på, efterhånden som jeg får dem taget og lagt ind. Så der vil snart være flere billeder, men det er et stor sortiment der er efterhånden.

Det lyder godt - tak for det :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.

Lidt godt til modelbanen, ny hjemmeside?

af Tjenesten, 9/4 2012, 23:52 (4399 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Sådan Carsten. Flere billeder lagt ind på siden nu. Prøv og kik. :-)



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak