Dampvarmerør MY?
Hejsa
På turen sidste år med MY1101 og 1135 blev jeg opmærksom på, hvad jeg formoder er et dampvarmerør/ -ledning.
,
Det havde maskinen også i 1973:
![[image]](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MY1135_1973.jpg)
Derimod er det først som museumsmaskine, at MY 1101 kan ses med dette:
![[image]](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MY1101_1989.jpg)
Så er det noget, der er årstidsafhængigt, om maskinerne kørte rundt med dette eller hvorledes?
Og endelig, kan det findes i model, ex hos Weinert? Da jeg ikke ved, hvad den eksakte betegnelse for dette rør er, er det svært at søge nærmere efter dette som løsdel ;)
--
Med venlig hilsen
Skott
![[image]](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MX1001_1971.jpg)
![[image]](images/uploaded/202009151653485f60f19c37d88.jpg)
![[image]](images/uploaded/202009151654215f60f1bd50a31.jpg)
![[image]](images/uploaded/202009151655485f60f2141268f.jpg)
og![[image]](images/uploaded/202009151656375f60f2455e58d.jpg)

![[image]](images/uploaded/202009160750255f61c3c1b21bc.jpg)
![[image]](images/uploaded/202009161102285f61f0c450d91.jpg)
![[image]](images/uploaded/202009161626395f623cbf8e827.jpg)