Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Nye MX / MY fra HELJAN af @, 16/1 2020, 14:54 (1562 dage siden)

Følgende modeller kan selvfølgelig bestilles hos RC Kongen og bemærk venligst, at der KUN bliver fremstiller 75 stk af hver udgave fordelt på hhv DC samt AC.

Samtlige modeller vil være udstyret med ESU V5 lyddekoder.

[image]

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Bent Larsen, 16/1 2020, 16:51 (1562 dage siden) @ Nye MX / MY fra HELJAN af

Hej
CFL MY 1146 har forkert udstødning.
Vh
Bent Larsen

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Ole, 16/1 2020, 21:48 (1561 dage siden) @ Bent Larsen

Heljan skriver på facebook at den bliver med korrekt udstødning. Andre gjorde opmærksom på billedet.

Mvh. Ole

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Knarbjerg ⌂, Nordsjælland, 16/1 2020, 21:05 (1562 dage siden) @ Nye MX / MY fra HELJAN af

Jeg bemærker at Heljan på deres facebook side skriver:

"Ydermere har vi ligeledes finpudset overdelen, så grat i ender er væk."

Så der er måske tale om mere end "bare" endnu en farvevariant.
Det skulle blive muligt at se modellerne på den kommende DMJU messe.

Spændende!:-)

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af peterw, 16/1 2020, 21:47 (1561 dage siden) @ Knarbjerg

"Ydermere har vi ligeledes finpudset overdelen, så grat i ender er væk."

Ikke nogen dårlig idé til forbedring... Den tog så også kun 20 år eller så at komme på? :-D

Fint nok og spøg til side, lidt. flere MX/MY kan vel altid bruges? Men jeg tænker alligevel at markedet burde være tæt på mætning af "fornuftige" opdaterede modeller - alt efter smag fra Heljan/McK/Roco/Märklin-Trix/NMJ?

Mvh
Peter

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Ole, 16/1 2020, 21:51 (1561 dage siden) @ peterw

Du glemte lige B-models. Købte en i sidste uge. ;)

Mvh. Ole

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af peterw, 16/1 2020, 21:56 (1561 dage siden) @ Ole

Du glemte lige B-models. Købte en i sidste uge. ;)

Mjoh de findes også, jeg har bare aldrig forliget mig med lygterne der for mig ser noget Belgiske ud. ;-)

Nuvel, fint også at have dem med i striben af relativt ny-udgivne NOHAB's.

Mvh
Peter

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Jan Bøgedal Slundt @, 17/1 2020, 01:11 (1561 dage siden) @ peterw

Jeg ville nu hellere ha' nogle MY fra McK :-) det virker lidt som om at Heljan vil forsøge at skræmme McK til ikke at lave MY'eren. McK droppede IC/3 & ER/4 nok p.g.a. den billigere model fra Heljan.. SURT :-( nu dropper de nok også MY, desværre dobb. SURT
Jan

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af K564 @, 17/1 2020, 08:38 (1561 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Godmorgen

Så stop dog Hr Jan Bøgedal Slundt. Jeg tror, at alle der følger lidt med på dette forum, kender til din holdning om modeltog, hvor der står Heljan på. Du kender i mange tilfælde ikke produktet, som du udtaler dig om. Så lad dem, som har set eller købt produktet komme med ris eller ros.

Hilsner Keld

PS. Jeg har tre lokomotiver fra McK, kun et kører godt.

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Jan Bøgedal Slundt @, 17/1 2020, 12:56 (1561 dage siden) @ K564

Hej K564 :-) jo jeg kender til Heljan's produkter, jeg har skam 13 MX, 5 MY og 2 MO fra Heljan. Deres IC/3 har jeg også haft på tæt hold... men som du skriver så vil jeg hellere ha' dem i McK's udgave.
For mig er Heljan død på det danske marked..
mvh.
Jan

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af K564 @, 17/1 2020, 18:19 (1561 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

For mig er Heljan død på det danske marked..
mvh.
Jan

Så lad da være med at brokke dig, hver gang Heljan kommer med noget nyt. Vi er andre, som sætter pris på, at Heljan igen er kommet ind på det danske marked.

Hilsner Keld

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Skott, 17/1 2020, 18:32 (1561 dage siden) @ K564

For mig er Heljan død på det danske marked..
mvh.
Jan

Så lad da være med at brokke dig, hver gang Heljan kommer med noget nyt. Vi er andre, som sætter pris på, at Heljan igen er kommet ind på det danske marked.

Hørt :)

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Jan Bøgedal Slundt @, 17/1 2020, 19:11 (1561 dage siden) @ Skott

:-) Jeg syntes nu ikke jeg brokker mig, Heljan må lave alt det tog de har lyst til.. jeg syntes faktisk de burde lave 1.000 stk af hvert art. nr. og så sætte prisen lidt ned :-)

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/1 2020, 09:01 (1561 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Jeg ville nu hellere ha' nogle MY fra McK :-) det virker lidt som om at Heljan vil forsøge at skræmme McK til ikke at lave MY'eren. McK droppede IC/3 & ER/4 nok p.g.a. den billigere model fra Heljan.. SURT :-( nu dropper de nok også MY, desværre dobb. SURT
Jan

Selvfølgelig forsøger Heljan at beholde deres markedsandele på MY'ere. Heljan er en forretning, der drives på et frit og åbent marked i konkurrence med andre producenter. Havde vi ikke haft markedskræfterne, så havde du måttet nøjes med at hygge dig med den Piko VEB MY-model, som hele dit opslag bærer præg af, at du åbenbart i sidste ende helst vil have. Snup du dig en kiks. :-)

[image]

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
Institut for teoretisk Modeljernbane

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af peterw, 17/1 2020, 09:23 (1561 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej,

Jeg skal ikke tærske langhalm på dette, men:

McK droppede IC/3 & ER/4 nok p.g.a. den billigere model fra Heljan.. SURT :-(

Så vidt jeg er orienteret handler det primært om at McK ikke har fået tilstrækkeligt med forudbestillinger på IC-3 fra forhandlerne. Om dette så skyldes det ene eller andet kan der kun gisnes om.

Personligt tror jeg mest det handler om at en del forhandlere faktisk ikke vedligeholder deres "lager" af McK, dvs. efterbestiller "til hylden" så længe det er muligt. Sådan at McK (små planlagte oplag til trods) ligger inde med halv-store rest-lagre af især vogn-materiel. (Og selvom man har penge på bankbogen og brænder for godt modeltog er der grænser for hvor meget usolgt man har lyst til at ligge inde med... Det er jo på ingen måde et gratis projekt den slags!)

IR4 har der mig bekendt aldrig været meldt noget ud om.

nu dropper de nok også MY, desværre dobb. SURT

... heller ikke MY har jeg hørt om skulle være på programmet.

Mvh
Peter

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af Bent Larsen, 17/1 2020, 09:56 (1561 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt

Hej
Hvorfor skal Heljan blandes ind i hvad McK vil og ikke vil, jeg læser mellem linierne på McK hjemmeside, er at når forhandlerne ikke vil købe til lager, og tage den økonomiske risiko, så ingen produktion, og så er jeg helt med på hvad Peterw skriver. Heljan har vel set andre producere små oplag, når først man har grundmodellen, f.eks. Hvor mange år Märklin kogte suppe på den samme overdel. Lige til sidst, jeg har flere modeller fra McK, god kvalitet, men køreegenskaberne på nogle af modellerne ?
Vh
Bent Larsen

Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af peterw, 17/1 2020, 13:47 (1561 dage siden) @ Bent Larsen

Hvorfor skal Heljan blandes ind i hvad McK vil og ikke vil, jeg læser mellem linierne på McK hjemmeside, er at når forhandlerne ikke vil købe til lager, og tage den økonomiske risiko, så ingen produktion,


Jeg tror såmænd nok at McK er risikovillig, men hvis markedet ikke indikerer at man kan få solgt nok til at det nogenlunde vil løbe rundt er det da dårligt købmandsskab at gå igang?

og så er jeg helt med på hvad Peterw skriver. Heljan har vel set andre producere små oplag, når først man har grundmodellen, f.eks. Hvor mange år Märklin kogte suppe på den samme overdel.

Heljan-overdelene er selvfølgelig blevet små-forbedret og udviklet undervejs, men det er da næsten samme surdej som Märklin i forhold til at koge suppe... ;-)

Lige til sidst, jeg har flere modeller fra McK, god kvalitet, men køreegenskaberne på nogle af modellerne ?

Som man siger er smag og behag forskellig. ("Derfor bliver al mad spist og alle kvinder gift" :-D ) Jeg har rigtig meget forskelligt McK, også en del Heljan.

Og med hensyn til køregenskaber vil jeg nok sige at jeg har haft færre problemer med mit McK-materiel end mit Heljan-materiel. Men den slags er som skrevet afhængig af alle mulige parametre, herunder spor-underlag, smag og behag ;-)

Mvh
Peter

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak