S/h-foto fra Nystrup Grus

af Claus Nielsen, 3/1 2020, 16:52 (1575 dage siden)

Den smalsporede industribane jeg bygger en model af gik fra sortereanlæg og lastbilrampe i Nystrup til grusgravene øst for byen. Et s/h-billede viser udsigten fra benzinstanderen ved den lille træremise. Der var frit udsyn over marker til en landejendom mod nord.
[image]


2019 var første år med min nye modelbaneskala efter mit skift fra skala 1:35 til 1/19. Jeg har fået opbygget mig en lille samling vogne, et par vejkøretøjer og enkelt lokomotiv med batteri og radiostyring. Jeg har lavet et lille tilbageblik på året der gik på Nystrup-bloggen.

Den store opgave i 2020 bliver at bygge et par moduler, så Nystrup Grus igen får en egentlig fysisk identitet med spor, bygninger og så meget landskab, der nu kan presses ind i den store skala. Modulerne kommer til at være permanent opstillede og mobile, hvis det skulle blive aktuelt at tage dem med ud til et arrangement. Det bliver min første permanent opstillede modelbane nogensinde (hvis et 3 m langt sporareal kan kaldes en modelbane).

Mvh
Claus N

S/h-foto fra Nystrup Grus

af Ole, 4/1 2020, 12:13 (1574 dage siden) @ Claus Nielsen

Hej Claus

Virkelig noget sjovt og spændende med den skala du har kastet dig ud i. Glæder mig til at se fremtidige detaljer fra dine moduler :-)

Mvh. Ole

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak