Nyt layout??

af Fiona, Sdr. Bjert, 2/2 2012, 21:32 (4467 dage siden)

Hvad sker der lige med Signalpostens layout?? Siden bruger kun ca. 3/4 af skærmens brede.??

--
Venlig Hilsen

Jørgen

Nyt layout??

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 2/2 2012, 21:39 (4467 dage siden) @ Fiona

Hvad sker der lige med Signalpostens layout?? Siden bruger kun ca. 3/4 af skærmens brede.??

Hos mig bruger Signalposten.dk's layout hele bredden af mit browservindue.

En forklaring: Brugerne anvender meget forskellige skærmstørrelser, og mange af os med brede skærme bruger browservinduer mindre end fuld skærm.

Som eksempel har min 27" skærm en opløsning på 1920x1200 pixels, men bredden af mit browservindue er kun ca. 1150-1200 pixels.

Det er derfor en dårlig sammenligning at sige at et givet layout af en webside fylder så og så meget af skærmens bredde. Det er nemlig meget individuelt.

Nyt layout??

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 2/2 2012, 22:23 (4467 dage siden) @ Fiona

Jeg kan konstatere det samme her fra i dag (har ikke været inde og ændre i skærmindstillinger mm.).

Mvh
Claus

Nyt layout??

af bygger01, 3/2 2012, 07:53 (4466 dage siden) @ Claus E. Hansen

Selv mere vestpå er læsefeltet blevet større, og I kan også se på den øverste bjælke at der sket en ændring til det bedre ...

Nyt layout??

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 3/2 2012, 13:51 (4466 dage siden) @ Fiona

Hvad sker der lige med Signalpostens layout?? Siden bruger kun ca. 3/4 af skærmens bredde?

Ja, som I allerede har opdaget, har jeg lavet en række ændringer i layoutet på Signalposten.dk.
Venstre spalte er fjernet og menuen er flyttet op i toppen af siden. Højre spalte er blevet lidt bredere men den samlede bredde på sitet er nu noget mindre end før.
Dette er bl.a. gjort for at gøre det nemmere at læse Signalposten på smartphones, tablets osv., der har meget små skærme i forhold til de fleste computere.
Hvad synes I om resultatet?

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Nyt layout??

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 3/2 2012, 15:11 (4466 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hvad synes I om resultatet?

Selve forumdelen er finfin. Det er udmærket at flytte menuen fra venstre spalte til toppen, når blot det er ens på alle sider (der var lidt forvirring i ombygningsperioden, men det er gået over).

Højre spalte, derimod, er fuldstændig ulæselig. Orange og grøn tekst på lysegrå baggrund er nærmest ulæseligt for mine øjne som lider under begyndende grå stær (øjenlægens beskrivelse for godt to år siden). Jeg håber ikke der står noget vigtigt.

Nyt layout??

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 4/2 2012, 14:32 (4465 dage siden) @ Erik Olsen

Højre spalte, derimod, er fuldstændig ulæselig. Orange og grøn tekst på lysegrå baggrund er nærmest ulæseligt for mine øjne som lider under begyndende grå stær (øjenlægens beskrivelse for godt to år siden). Jeg håber ikke der står noget vigtigt.

Baggrunden i RSS-kasserne skulle meget gerne være helt hvid, det er den på min skærm. Jeg har fundet en lidt mørkere grøn til teksten.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Nyt layout??

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 5/2 2012, 10:05 (4464 dage siden) @ Tommy Nilsson

Baggrunden i RSS-kasserne skulle meget gerne være helt hvid, det er den på min skærm.

Det er også tilfældet nu, men da jeg skrev indlægget, var der nogle tilfælde af tekst på lysegrå baggrund hvor boksen med hvid baggrund manglede. Uanset årsagen er jeg glad for ændringen.

Nyt layout??

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 8/2 2012, 11:26 (4461 dage siden) @ Erik Olsen

Det er også tilfældet nu, men da jeg skrev indlægget, var der nogle tilfælde af tekst på lysegrå baggrund hvor boksen med hvid baggrund manglede.

Tja, nu har jeg fundet ud af hvor jeg så siderne med orange og grøn tekst på lysegrå baggrund. Det er på min pc på arbejdet hvor jeg har installeret IE8 Jeg kan ikke se at der skulle være installeret add-ons som skulle ændre udseendet. ØV!

Nyt layout??

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 9/2 2012, 05:25 (4461 dage siden) @ Erik Olsen

Tja, nu har jeg fundet ud af hvor jeg så siderne med orange og grøn tekst på lysegrå baggrund. Det er på min pc på arbejdet hvor jeg har installeret IE8 Jeg kan ikke se at der skulle være installeret add-ons som skulle ændre udseendet. ØV!

Signalposten.dk er testet i følgende browsere:

Explorer 9
Firefox 10
Chrome 16

... og ser lige godt ud i dem alle.
Jeg bliver nok nødt til at ønske mig en Android smartphone til jul, så mine sites også kan benyttes på denne platform.

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Nyt layout??

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 9/2 2012, 09:33 (4460 dage siden) @ Tommy Nilsson

Signalposten.dk er testet i følgende browsere:

Explorer 9
Firefox 10
Chrome 16

Tja, det er desværre ikke usædvanligt at folk med lidt ældre browsere bliver ladt i stikken. Det er lidt ærgerlidt, bl. a fordi de mange som stadig kører med Windows XP, mig bekendt ikke kan opgradere til IE9.

Nyt layout??

af bygger01, 3/2 2012, 17:13 (4466 dage siden) @ Tommy Nilsson

Fint / OK på min lille Lap Top

Nyt layout??

af Fiona, Sdr. Bjert, 3/2 2012, 17:17 (4466 dage siden) @ bygger01

Det virker som det hele er rykket lidt til højre i forhold til i går, og det virker meget bedre. :-)

--
Venlig Hilsen

Jørgen

Nyt layout??

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 3/2 2012, 18:30 (4466 dage siden) @ Tommy Nilsson

Man må jo sige det er godt at fremtidssikre siden. Udviklingen går stærkt i øjeblikket.

Mvh
Claus

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak