Sporstoppere

af cm, 28/11 2011, 14:30 (4537 dage siden)

Ombyggede et par sporstoppere til modeljernbanen. Märklin C-Skinne.
1) Bortskar pufferne
2) Sleb tværbommen "ru", malede med plastmaling
3) Pålimede balsatræ
4) Tilskar balsatræet
5) spritbejdsede balsatræet
6) "pyntede" lidt med ukrudt og "utilsigtet" beplantning.
.... burde nok have gjort skinnerne rustne...


[image]
[image]
[image]

mvh
Chr

--
[image]

Sporstoppere

af Magnumenforce, 28/11 2011, 15:48 (4537 dage siden) @ cm

Så mangler bare lidt "rust" på skinnerne og stopperen, så har du et rigtigt forladt sidespor.

MVH Torbjørn

--
[image][image]

Sporstoppere

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 30/11 2011, 02:11 (4535 dage siden) @ cm

Ombyggede et par sporstoppere til modeljernbanen. Märklin C-Skinne.
1) Bortskar pufferne
2) Sleb tværbommen "ru", malede med plastmaling
3) Pålimede balsatræ
4) Tilskar balsatræet
5) spritbejdsede balsatræet
6) "pyntede" lidt med ukrudt og "utilsigtet" beplantning.
.... burde nok have gjort skinnerne rustne...

Hej Chr
Lidt konstruktiv kritik: Selve sporstopperen er nydelig men ukrudtet ligner islandsk mos. Det skyldes nok, at det er islandsk mos som er meget svært at få til at ligne dansk flora.
Der er en artikel om træer og buske til modelbanen i Signalposten 1986/1, som endnu ikke er online på Signalposten.dk (hvilket minder mig om, at jeg må se at få lagt næste årgang online).
Måske andre har ideer til dansk ukrudt på modelbanen?

--
Tommy Nilsson
Webmaster
www.signalposten.dk

Sporstoppere

af cm, 1/12 2011, 16:19 (4534 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy!
Ja - tak for kritikken. Min modelbanemakker var heller ikke helt så begejstret som jeg selv. Hans kone er heldigvis damefrisør, så jeg tror vi får hende til at studse buskadset lidt. På sporstopperne forstås. Og som jeg selv nævnte - burde jeg også have gjort skinnerne rustne, også på overfladen, idet der jo ikke er tale om spor der køres på - hverken i virkeligheden - eller på modelbanen. Svellerne ved sådanne sporstoppere er jo heller ikke udsat for oliedryp og toiletudskylning - som f.eks sporafsnittene ude på strækningerne, måske skulle man "lysne" svellerne lidt ved sporstopperne... tror jeg vil eksperimentere lidt og på et senere tidspunkt smide et par andre billeder op...
mvh
Chr

--
[image]


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak