hej cm
da jeg nu "kvajede" vil jeg lave en oprangeringsplan fra Frederikshavn til Hamburg til dig - generelt havde du fået fat på det meste . og de kan nogen gange godt være lidt svære at tyde -
men nu til dit spørgsmål:
Men nu dukker der et nyt spørgsmål op: Kigger man på din liste "Sommer 1956" og ser på fx tog 960 Fra 30/9(nederst)
Betyder det at:
Toget hedder 960
NP (?) hvad er det?
Ar - Pa: Kører Aarhus - Padborg
Fh - En MY'er kommer fra Frederikshavn med AV-CAE og har toget med fra Århus til Fredericia
MOK - MOK (2 x MO med kedel)overtager i Fredericia fra MY'eren
AV og CAR støder til toget i Fredericia og tages med til Hamburg
AV og CAE (og MYeren) efterlades i Fredericia
Det der reelt kommer til Hamburg-Altona er MO(k)+MO(k)+ AV + CAR ? -
mvh
Chr
Da jeg pt ikke har Togplan 6 fra 1956 bruger jeg Togplan 6 fra 1957 - det ser ud til at oprangeringen følger det samme mønster i 1956 og 1957
tog 960 NP(Nordpilen) Fh - Ar - Fa - Pa - HamAlt - periode 30/9.56 til 2/6.57
røde vogne er gennemgående Frederikshavn(Fh) til Hamborg Altona(HamAlt)
fra Frederikshavn(Fh) til Aarhus(Ar):
AV + CAR + CC(efter behov) + CC(kun lørdag) + CC(kun lørdag) + AV + CAE + MY
Fra Aarhus(Ar) til Fredericia(Fa) -(husk at toget skifter køreretning i Aarhus(Ar) ( maskinomløb/rebroussement )
CAE + AV + CC(kun lørdag + CC(kun lørdag) + CC(efter behov) + CAR + AV + MY
Fra Fredericia(Fa) over Padborg(Pa) til Hamburg Altona(HamAlt)
CC(efter behov) + CAR + AV + MOK = MOK
= ved MOK betyder at styreledninger AB er i brug for at manøvre fra foreste enhed
ABC styreledningsbetegnelse er kun hvis det er fra styrevogn(CLS/CPS/CRS) der skal manøvres - og så står der også = fx CLS=MOK
håber så at dette var lidt bedre
kan godt lave en 1957 oprangering for begge retninger - og den er noget spøjs i 57 - flere tog er involveret bl.a tog 23 og 27 - noget med at udnytte MY bedre og spare på damplokomotivbrug