Märklin 42764 / 2 x CL vogne (billede)

af h087 ⌂, bagsværd, 7/10 2011, 04:28 (4579 dage siden) @ UTJ
redigeret af h087, 7/10 2011, 04:44

Hej
tror at de to Herrer Svend og Ulrik har ret - men det viser sig så at Svend har ret i en af sine tidligere udtalelser "man skal ikke altid tro på hvad man læser" - oplysningen og oprangering er taget fra bogen "Internationale tog via Jylland"
side 50
[image]
dernæst rinder det mig i hu at der ikke var CL vogne i Jylland Fyn før tidligst 1960
numrene 1622 - 1631 var de første -
tja - beklager oplysningen - men CPvogn i Niebüll er god nok - det er der foto af i samme bog side 60 - og har det også selv (Hesselink/HGC)
[image]
og går man ind i togplan 6 fra 57 ( har desværre pt ikke 56 ) står der også CC og AV vogne i oprangeringerne til Hamburg Altona - tja - der skal kontroleres -
men mener dog trods alt at jeg har hørt, set eller læst et eller andet om CL vogne i Hamburg -
det må undersøges
Foriøvrigt er jeg stødt på nogle andre mærkværdige ting i forbindelse med tjenestekøreplaner og togplaner - fx har jeg en tjenestekøreplan IA fra samme periode i 3 eksemenplarer hvor der på omslagene er trykt : forløbig udkast henholdsvis endeligt udkast og tjenesteeksemplar - og 2 stk togplan 6 1953 der ikke er ens i oprangeringerne - gad vide...???? !!!!

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs
Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak