IC-Nat / Natteravnen 1987-1990

af Jan Bøgedal Slundt @, 27/2 2015, 07:51 (3354 dage siden) @ Erik Olesen

Jeg kørte i Lyntogsholdet på København H, og vi havde IC 590 og 591 fast i holdet. først det med Bcm og Bcm-o det er kun tale om Bcm-o er med nødbremseoverstropning, til Storebælts forbindelsen. Ombygningen begyndte et par månder før færgerne stoppede. Det eneste der kan ses på vognen i den ombygning er literingen, alt andet er i teknikskabet. Det samme gælder for Bn og Bn-o så jeg sidder nogle gange lidt hovedrystende over at folk skal bare have o udgaven for det må være en mere " smart" udgave af typen, det er bare at sodavandsproppen i skabet har fået en elventil og føler, der melder i førebord hos lkf at nødbremse er taget, og man kvitere for mellem Korsør- Nyborg ..

Hej Erik :-)

Bcm-o er de 4 vogne som DSB købte fra en tysk privatbane. De har egenvarme (oliefyr) derfor -o det er de 4 vogne som har skørt..! De kørte i Jylland efter MR/MRD når nattoget blev delt.

Jeg er helt enig med dig vedr. Bn & Bn-o

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel
Pris 260 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak