CIWL-vogne fra LS-models - forskelle

af Steff, 31/7 2014, 14:33 (3567 dage siden) @ Futfar

Go´eftermiddag til alle incl. den blinde i Køge:-)

Nej, taget vender skam rigtigt nok på grækeren. Det kan man bl.a. se, at der er "skorsten" over kedlen, se tegningen yderst til højre i gangsiden.

Jeg er IKKE verdensmester udi det CIWL´ske, men jeg har en stor fornemmelse af, at vognen er beregnet til INDENLANDS kørsel, hvorfor ej RIC raster er nødvendig, ligesom at - sikkert - bremseangivelser er på græsk. Dette ville jo normalt (tal om normalt ved CIWL;-) ) være på fransk og MULIGVIS tysk.

Men i "Driftsmaterielfortegnelsen" hos CIWL er vognen angivet til kørsel i Tyrkiet. MEN, men, dette indebar - som med vores egen vogn 3929 - at der "bare" blev monteret op til to elektriske ventilatorer pr. kupé. Rent politisk må vognen da være beregnet for kørsel i Grækenland, da påskrifterne er græske og i hukommet diverse "problemer", specielt omkring 1974, er det nok ikke sandsynligt at en "græsk" vogn køre i Tyrkiet, vel?

Mvh

Steffen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak