Helsingør - før Danlink

af h087 ⌂, bagsværd, 7/7 2014, 19:59 (3960 dage siden) @ kasd
redigeret af h087, 7/7 2014, 20:13

Hej

udtrækket på Hg 1960/61
[image]

udtrækket blev forlænget lidt i midttresserne.
og kunne rumme loko + 6 - 10 godsvogne - hvilket svarede til et færge træk, så der behøvedes ikke at trækkes ud i hovedsporene. Men der var travlt, og som regel trak man op i udtrækket og fordelte vogne med det samme i deres respektive spor. Der var for det meste 2 maskiner indsat omkring færge/godsvognsrangeringen - og en 3 maskine til andet.
Bla ved pakhuset, personvognsrangering - hvor også togmaskinerne selv rangerede personvogne til og fra opstillingssporene ! :-)

senere blev der ombygget meget ved sporene ude ved flynderborgvejbroen, således at man fra de afgrenene spor der ses nederst til højre på planen - blev til af/ankomstspor for godstog og med direkte forbindelse via englændere til begge hovedspor - hvilket også krævede en større omlægning af spornettet på rangerterrænet ud mod Øresund.

mere om og flere sporplaner af Helsingør ligger her
http://rundremisen.dk/forum/index.php?board=31.0 ( betinger et log in og registrering som bruger for at åbne sporplansarkivet )

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087 - h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980
Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak