Lyden til MY 1201 og 1202

af Steff, 13/1 2014, 17:26 (3778 dage siden) @ Tonny

Go´eftermiddag Tonny!

Dette med lyd har været oppe før som du også kan se af det svar, du allerede har fundet.
Jeg er stadig ikke sikker, da min video af DSB filmen "Fyn sådan set" åbenbart ikke er på den skive den burde. Men under alle omstændigheder, medvirkede en af "Marylinerne" på et tidspunkt til at skubbe den tyske "FLAK" fotovogn. Men om der er lyd, ved jeg altså ikke, men mit bedste bud ellers.
Sekundært at holde sig væk fra ECU lydene, der på nær en 16 cyl ALCO, næsten alle er EMD. Og så har man en (mange bandeord) til at anvende hornet uafladeligt ind over motorlyden.
Sidst googlede jeg således: UK 16 cylinder 2 stroke locomotive diesel motor sound. Der kom en masse muligheder frem, men man skal nok lige se (høre:-) ) sig om. Mit BUD KUNNE VÆRE en PAXMANN eller en SULTZER som jeg tror vil være det nærmeste i denne størrelse. Husk på, at B&W motorerne var ENERE, hvorfor du ikke kan finde dem i et f.eks. skib!
Men held og lykke.

Med venlig hilsen

Steffen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn
Pris 310 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak