Danske el-master til modelbanen, et billede

af peterw, 21/12 2013, 23:25 (3789 dage siden) @ Jan Bøgedal Slundt
redigeret af peterw, 21/12 2013, 23:37

Hej Jan og Steffen,

Tog lige et billede at det der ikke er ødelagt efter års hengemning.

[image]
Til venstre mast med lang udligger, mast med dobbelt udligger, mast med fast opfang, mast med kort udligger og endelig slut/ende mast med bevægelig opfang.

Dette er KUN et udvalg af de forskellige nødvendige master, der mangler bl.a. master med sugetransformater, ledningsadskillere, returledere, galger, gitterportaler mv.

Men med de viste kan du klare noget strækning og transversaler. Du mangler så kun 500 master;-)

Med venlig hilsen

Steffen Dresler


Hej Steffen :-)

De er godt nok flotte :-)

Men det bliver for stort et arbejde, at lave dem selv.. selv om der ikke skal ledning og master på de fleste sidespor og sidebaner ...

Er der slet ikke noget der ligner de danske master på markedet :-(

Inspireret af Steffens info om at DSB masterne er fra BREL googlede jeg lidt efter "british model railroad catenary". På et par fora henvistes der til firmaet Dapol der skulle lave korrekte britiske master.

Ehattons har dem: http://www.ehattons.com/stocklist/results.aspx?searchfield=catenary i skala N og OO (og altså ikke i 1:87). De ser faktisk ikke så tossede ud synes jeg - men har umiddelbart kun den rigtige kulør i N-skala så vidt jeg kan se.

Altså forstå mig ret: Steffens egne master er KLART flottere og i korrekt 1:87 skala - men jeg kunne nu godt selv tænke mig at tage et parti hjem fra UK af OO udgaven bare for at se hvor gale de er...

Mvh,

Peter


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak