ID af signalpost

af Kurt Stigaard @, 3/12 2013, 14:58 (3809 dage siden) @ Steff

Hej

Det ene billede er kun én af en serie af billeder fra 233 Res. Pz. Div. hvor man bl.a ser Generalløjtnant Fremerey, Oberst Johannes Schmidt og Oberleutnant Engelbrecht (senere Hauptmann) besøge 1./233 under en øvelse på Herning egnen samt et par billeder fra Sinding og disse fra togstammen under flytningen i 1945 til Polen. Alle billeder stammer fra et "Nachlass" efter Hauptmann Engelbrecht som var til salg på EBay for en del år siden. Der er desværre op til flere billeder som ikke er fra Danmark, men sådan er af og til :-)

Vi har i mellemtiden desværre fundet ud af at det nok ikke er fra Danmark, idet disse vandtårne er meget udbredt syd for grænsen, og da vi har flere billeder fra rejsen som er fra Tyskland mener vi at denne også er det.

Tårnet passer ikke helt til hverken Tinglev, Tønder eller Højer som også havde et sådant.

I forbindelse med denne "eftersøgning" blev jeg desuden opmærksom på at Tinglev station op til flere gange blev bombet af englænderne og at stationsområdet i slutningen af krigen var helt ødelagt.

Da jeg næsten udelukkende arbejder med militærhistorie, var dette indlæg en part af billedresearch og jeg takker ydmygst for hjælpen.

Hvis der skulle være nogen som er mere interesseret i emnet kan i skrive til mig privat: kstdk[at)Yahoo.dk

Med venlig hilsen
Kurt Stigaard
Ikast


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak