"Volvo toget"

af Jan Bøgedal Slundt @, 22/11 2013, 11:49 (3819 dage siden) @ Jan Lundstrøm

Hej Jan,

nej jeg ved ikke hvor lange togene var, mener mest de passerede Næstved tidlig morgen og sen aften, men på Ole Dinesens foto ser det vel ud til der er omkring 15 vogne, og på de fleste modelbaner er man vel alligevel nødt til at køre med kortere toglængder end ved forbilledet. Bare 6 vogne fra Kombimodell vil give plads til 24 Volvo-containere og være små 190 cm lange i H0, og det vil da være et flot tog!

Mange hilsener

Jan

Hej Jan :-)

Jeg har læst et sted at Dan-Link godstogene måtte maks. være 935 meter af hensyn til overhalingsmuligheden ned mod Rødby F, og det ville da undre mig at volvo's bloktog var meget kortere... det vil der ikke være så god økonomi i for DSB :-) - det passer også godt med, at Dan-Link godsfærgerne kunne ta' 910 meter godsvogne ad gangen og med maskine bliver det ca. de 935 meter, det gjorde det også hurtigere at færgerne kunne ta' et helt godstog ad gangen.
Jeg har endnu ikke fået købt det nye hus, så jeg ved ikke hvor meget plads jeg får til tog, men jeg håber der bliver plads til et Dan-Link godstog på omkring 8 meter :-) så må vi se om HobbyTrade's MZ 1461 kan trække det lange tog alene, jeg har dog fået gummi ringe på 2 hjul. :-)

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak