Farven på et dansk vingesignalvinge

af Erik V. Pedersen ⌂, 6/8 2013, 20:50 (3926 dage siden) @ bygger01

Jeg har fået fat en vinge ( en med den splittede ende som en slangetunge ).

Den er noget rusten, og jeg forsøger lige nu at komme rimelig i bund, men det vil altid være synlig, at den er brugt og har været rusten.

En sandblæsning kunne også komme på tale, men så forsvinder noget af det oprindelige ..

Den skal sikkert males med en tyk oliemaling.

Mit spørgsmål er om en af Jer skribenter ved hvilken farve, der mon er rigtig, for den er yderst malet med en mørkere rød, medens den inderst oprindelige farve er lysere. Et farvekort kan naturligvis også gøre gavn, men inden det bliver hentet, søger vi først lidt "eksperthjælp".

Vingen skal hænge på væggen op til vores modeljernbane - J&B Rail

------------

Hej.

Sådan:

[image]
Se venligst bort fra den teak-havebordplade, der står bag ved - allerhøjst sammenlign farver - er den ene rigtig i farven, er den anden nok også ! ! !

Der er her netop tale om en såkaldt "gennemkørselsvinge" (med "svalehale"), som den blev betegnet ved DSB i mine ansættelsesår i DSB.

Den er købt direkte af DSB (Signaltjenesten i Vanløse - "dengang det var før") og er totalt "uberørt af menneskehånd" siden da, så jeg kan garantere farveægthed. Diverse fotografiske unøjagtigheder, er der ingen garanti for :-)

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=august-2013


[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak