Thomas-tog

af Aleman, 25/4 2013, 18:42 (4071 dage siden)

Så er Thomas-dagene på Danmarks Jernbanemuseum skudt i gang, og der er helt modeljernbanemæssige oprangeringer (- hvis bare man kunne få dem alle i model!):
DSB ME 35 - OMB C 16 - HHJ C 25 - DSB FE 12140 - 'Thomas' lyseblåt damplokomotiv, eller på nabosporet set bagfra: TKVJ C 21 - FFJ C 72 - RGGJ C 3 - DSB/S C.c. 322 - og som skubbende/trækkende maskine 'Karla' - K 563 med nydeligt ansigt på fronten. Hvornår har man sidst set så dejligt, blandet personvognstog i drift? Desværre havde jeg ikke kamera med, men jeg ser om ikke jeg kan snige mig til at tage nogle billeder i morgen.

Og så glæder jeg mig til at se det første billede af Finn Lekbo's model af K-maskinen med ansigt på... humor er ofte en mangelvare i jernbanebranchen. Jeg har ikke fået min K-maskine endnu, ellers skulle 'Karla' da ud at rulle med et lille smil på!

Modeljernbanevenlig hilsen,

Aleman

Thomas-tog

af Aleman, 26/4 2013, 20:10 (4069 dage siden) @ langelandsbane

Ellers så kan Thomas fås i model fra Bachmann i H0, og tilmed med bevægelige øjne :)
http://www.hobbylinc.com/htm/bac/bac58741.htm

Ja, det stemmer - der findes utallige udgaver af 'Thomas' i alle mulige sporvidder og udførelser, under arrangementet kører nogle Bachmann-modeller på LGB-spor (men spørg mig ikke om skalastørrelsen!).

Men jeg lovede - eller truede - med nogle billeder fra kørslen. De følger her - og bemærk, at der var over 3.000 besøgende bare i dag. Så sig ikke, at tog ikke er populære, de skal bare køre til tiden og i øvrigt byde på en god oplevelse.

[image]

Karla for indadgående til Dronning Louises Station.

[image]

Og her får Thomas mad og drikke - det kan vi alle behøve.

Og så får I ikke mere for dén 25-øre!

Venlig hilsen,

Aleman

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak