Koblinger IGEN..IGEN...!!!

af Jan Bøgedal Slundt @, 15/1 2013, 22:38 (4129 dage siden) @ Futfar

Det er det ikke nemt at give et entydigt svar på. Det kommer jo an på hvilke spor du kører på, og hvilke radier du udsætter dine vogne for. Som nævnt kører jeg med 4 forskellige typer koblinger og lige så mange forskellige typer hjul. Det er noget man skal prøve sig frem med. Og så er der sågar nogen, der med næsten religiøs fanatisme sværger til et bestemt mærke: forstå det hvem som kan, men prøv dig frem. Med modeljernbaner får man ikke noget "forærende", der er ikke noget der hedder "bare lige", og det er det der gør vores hobby spændende og , til tider, ganske udfordrende.:-P

Jeg kører "flyttekasse" forstået på den måde, at jeg ikke selv har eget anlæg. Jeg lufter mine tog hos NMJK (Næstved Modeljernbaneklub). Jeg håber jeg på et tidspunkt får plads til mit eget herhjemme.
NMJK kører med Peco spor på det meste af anlæget code 100, og på en enkelt station Tillig spor code 83.

Jeg bor på "landet" i er tidsbegrænset lejemål og håber jeg får et rum næste gang på min. 200 kvm til hobby'en. Jeg satser på at mit kommende anlæg får radius på ikke mindre end 150 cm.

mvh.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs
Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak