Flere skønheder fra DFmodel og LSmodels

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 11/5 2012, 00:55 (4375 dage siden) @ h087
redigeret af Claus E. Hansen, 11/5 2012, 01:15

Hej Henning

Ja DJ-vognen er virkelig kræs, og hver en kr. værd :-)

Tænk er DC-vognen virkelig så lang. Men så det det jo godt at den også er to vogne i en, hvilket sparer plads på toglængden ;-)

Det lyder interessant med en DA-vogn også fra en producent. Det kunne jo være Heljan, der foreløbig er kommet med den eneste industrimodel af en dansk postvogn.

Det er i øvrigt ved at være lang tid siden med nogen rygter fra producenterne, der har været noget stille på området. Og efter hvad jeg kan forstå på det, så gjorde de sig heller ikke ligefrem synlige på DMJU-messen i Kolding. Det kan man godt undre sig lidt over.

Til gengæld var Heljan så helt fremme i forreste linje på Hobbymessen i Valbyhallen. Afgjort et par spændende ting der blev meldt ud, specielt Volvo-bussen er rigtig interessant. Og så må man håbe at der er lært så meget af tidl. erfaringer, at H-maskinen bliver en supermodel. Men det har nu ikke afholdt mig fra at bestille den hos stamforhandleren.

Ja eget tema herhjemme, når jeg får arbejdet på det, bliver noget Kystbane, ikke mindst pga. færgen, som jeg tidl. har vist fotos af herinde. Anlægget er et ret stort projekt, men også virkelig spændende, fordi der hele tiden dukker nye ting op at fordybe sig i, ligesom der bliver lavet afstikkere.

Men det bliver ikke til noget med at påtage sig et redaktørhverv for en modelbaneklub igen, det er den nuværende klub for lille til. Og det kniber også med tiden til det.

Men så er det jo godt at man efterhånden kan læse forskellige klubblade på nettet. Det er nok der fremtiden ligger, ikke mindst fordi stoffet når ud til en meget større læserskare, i stedet for den lille begrænsede flok i klubben.

Det var lige et lille sidespring.

Mvh
Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U
Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak