Avatar

Livagtig lyd

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 6/5 2012, 12:58 (4373 dage siden) @ Henrik Holm-Jensen

Hej Henrik

Lyden er helt afgjort blevet bedre med årene.
Jeg har netop byttet mig til det nye designrøde MA-lyntog (DCC - epoke IV) hos den lokale flinke&rare modeltogspusher, og det tog har andre lyde end Sølvpilen.
Blandt andet skriger brmserne, når det designrøde lyntog stopper - til gengæld er motorlyden bedre på Sølvpilen, som brummer dybere end den designrøde, som derimod "skramler" mere, muligvis på grund af højttaleren (?).
Det kunne være fedt, hvis man kunne "mixe" de to lydfiler sammen, så den designrøde fik Sølvpilens motorlyd, mens Sølvpilen fik den designrødes øvrige lyde, sådan at begge lyntog lød ens og fik de bedste lyde fra begge lydfiler.
Er det noget man kan "trylle" med ved hjælp af en LokProgrammer ?. (Jeg er nemlig en nybegynder udi det digitale, og har ikke forstand på det, og ejer heller ikke en LokProgrammer, så derfor spørger jeg muligvis dumt ?).

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne DCC, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), epoke III til VI - dog primært IV.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Livagtig lyd - Henrik Holm-Jensen, 5/5 2012, 01:05 [*]
    • Livagtig lyd - Carsten B. Thomsen, 6/5 2012, 12:58

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak