Eventyrbanen, nyt modelbaneanlæg i Nordsjælland?

af Erik V,. Pedersen ⌂ @, 31/1 2022, 13:08 (788 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det største eventyr bliver da, hvis han nogensinde får en bane til at virke bare nogenlunde.


Nu kender jeg ikke folkene bag, men ideen fejler jo ikke noget.

Mvh
Claus


Så melder der sig jo nok en eller flere investorer med de nødvendige midler. Hvis ikke, så fejlede ideen noget. :-|

---------------

Ja, idéen fejler ikke noget, men ! ! !

For maaaaange år siden, blev jeg spurgt (af en kommunal højtansat) om hjælp til at bygge en model af Ballerup station i 1:87, en model, der skulle indgå i en 1:87-model af Ballerup by, evt. med noget af de nærmeste omgivelser. Jeg behøvede kun at spørge, om han havde tænkt på, hvor meget den model ville komme til at kræve af plads, så blev det projekt opgivet -- og her "Kongernes Nordsjælland" !

Jeg har jo selv forsøgt mig med Kalvehavebanen, 21 km i runde tal, "drosles" ned" til ca. 25-26 m i 1:87. Stationernes indgangssporskifter skal næsten "sammenbygges" for at få plads nok til de 6(7-8) stationer.

Der er kun snæver plads i den vide verden.

For -efterhånden også- mange år siden, 2016, -- https://www.signalposten.dk/forum/index.php?id=7108 --
var der "her på kanalen" et projekt om en modeljernbane omfattende Djursland. Det måtte også opgives, vel nærmest af praktiske årsager.

Nej, man skal tænke sig virkelig godt om, inden man kaster sig ud i den slags -- og så måske endda lige tænke endnu en gang ! ! !

Erik V.
evp.dk

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Jernbanen ved Vordingborg og Storstrømmen

Jernbanen ved Vordingborg og Storstrømmen
Pris 234 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak