Leg med godstog?

af Josax1978, 24/1 2022, 19:09 (813 dage siden) @ Knarbjerg

For at få lidt sjov med kørsel, så køre jeg selv toget og lader det ikke køre rundt automatisk!

Derudover køre jeg med kort til hver lokomotiv, personvogn og godsvogn. I hvert vognkort er der en lomme til et fragtkort hvor der står hvor vognen skal fra og til og om den har gods med.

En vogn kan jo starte tom fra risten og så få gods på en station eller en godskunde. Har man flere stationer kan vognen fortsætte til en anden station med nyt fragtkort eller blive sendt til en fantasi station på risten.

Med mærklins nye muligheder for at et lokomotiv kan løbe tør for kul eller diesel, så kan det også komme med i legen.

Selv foretrækker jeg at køre efter en kørerplan med ur, men man kan også bare lave en opgave kort bunke med blandet person og godstog. På den måde sker der noget på banen i en rækkefølge.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak