Enkel patinering

af Erik V,. Pedersen ⌂ @, 8/1 2022, 12:41 (810 dage siden) @ BenjaminA

Tak for forsøget på hjælp -- men jeg må stadig konstatere, at jeg kun lige kan ane, at der bliver sagt noget.

I nogle tilfælde går de foranliggende reklamer fint igennem, men i samme øjeblik der skiftes til den egentlige video, som indslaget egentlig drejer sig om, er det sket med lyden !

Men "billederne" går fint igennem og ser godt ud. Ærgerligt.

---------------

Jeg har selv forsøgt en del på mine små færgemodeller. Da jeg i sin tid kom på den første af de små færger (NÆSSUND) med henblik på fotografering til modelbyggeformål, var jeg så heldig, at færgen netop -dagen før- var kommet tilbage fra et værft i Struer, hvor den var gennemgået fra top til bund. Der lugtede af lak og maling overalt - alt skinnede blankt og nymalet. Virkelig flot og det var jo helt virkelighedstro i situationen.
[image]
Næssund-overfarten. Færgen "NÆSSUND" nærmer sig "Næssund-Vest. Hurup Thy. -- 15. august 1999.

Ved et andet besøg (på Fur), lå en tilsvarende "søsterfærge" (HANNÆS) og afventede, at enten en ophugger eller en husbådkøber kom først. Det var et trist syn -- der var patinering for alle pengene (det blev iøvrigt en husbådkøber, der kom først, og den ligger nu i Københavns havn).
[image]
"Læsset" på dækket er bl. a. den afmonterede konsol for anlæg af broklappen. "HANNÆS", Fur. -- 13. september 1998.

To yderpunkter, fra det ganske flotte til det helt triste. Her er det så med at finde den rette balance. Jo mere patinering, jo mere dekorativt kan det være, men helst uden at overdrive. I øvrigt skal det jo gerne ligne patinering og ikke dårligt modelbyggeri.

[image]
M/F NÆSSUND. (1:87-model) Modellen er -bevidst- udført med ældre udgave af styrehuset.

[image]
M/F HANNÆS (1:87-model)

. . . om det så er lykkedes ???

Erik V.
evp.dk
.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak