Spor ved Nystrup Grus

af Erik V. Pedersen..... ⌂ @, 28/6 2021, 14:02 (1004 dage siden) @ race

Hej Erik

Det ligner et Triangel køler og motorkåbe, mens torpedostykket ser ud til at være fra en anden bil/lastbil/bus model.
Et herligt "styksammen" køretøj!

Med venlig hilsen
Arne

.
-----
.

Hej Arne.

Her må jeg erkende -- biler har aldrig interesseret mig udover at holde mine tre små Mascot´er kørende (brugskørsel, da børnene var små).

Har intet kendskab til firmamærker m.v, så det må jeg overlade til andre. Det var andre tider dengang.

Når vi kom på besøg på et sådant teglværk eller gravene deromkring, var det med at få taget nogle billeder af det, der var interessant som modelbygge-objekter. Ofte skulle man være hurtig, inden man blev jaget væk -- ofte var personalet ganske flinke / søde og rare - det vidste man først bagefter.

Der var ikke overvældende mange penge til film, fremkaldning og kopiering. Mange film blev kun sendt til fremkaldning i rulleform, og først set, da negativscanneren og pc´en var opfundet, og jeg var blevet pensionist.

Det var det med at få taget en masse fotos, og så kun se (kopiere) dem man direkte fandt interesse i.

----------

Du skriver det selv: Herlige "styksammen" køretøjer flikket af alt, der kunne findes og bruges. Se evt. mine andre sider fra div. teglværker / grusgrave: http://evp.dk/index.php?page=teglvarksbaner med "undersider". Nogle læsere kender dem måske, andre overser dem måske, fordi de "drukner" i mængden, og søgekriteriet finder desværre ikke alt -- det ser jeg ofte, når jeg selv søger noget, jeg ved findes på "siderne".

Herligt år / hvis nogen kan bruge det udsendte til noget. TÆNK, hvis digitalkameraet og "nettet" var opfundet allerede dengang. Så havde meget set anderledes ud i dag.

. . . og hvert år røg der "en håndfuld" privatbaner eller en/et par sporvognslinier, der også skulle fotograferes.

Hilsen,
Erik V.
evp.dk
.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak