Heljan MY 1801 - H.C.Andersen

af cm, 6/1 2021, 09:48 (1196 dage siden)

Min Heljan MY 1101 har - i model - haft en noget omskiftelig tilværelse. En god ven forærede mig den, for år tilbage, som "dummy". Senere motoriserede jeg den og efterfølgende - i etaper - er den forsynet med lyd-dekoder og højtaler (ESU) - og ved anden lejlighed det ny print til kontrol af røde sluttere. Slæbeskoen er udskiftet et par gange og modellen har først rigtigt kunnet finde sig tilrette med den lange Märklin. Nu kører den så perfekt - som i øvrigt alle MY/MX jeg har fra Heljan.
[image]
Måske hører mit spørgsmål til i herreværelset, men da jeg for længst har konstateret at brugergruppen for Signalposten og Jernbanehistorisk Forum er tilnærmelsesvis sammenfaldende - prøver jeg her...;-)

Altså: Da MY 1101 tilbage i H.C.Andersens 200-års jubilæum 2005 - var i blå folie med billede af H.C.Andersen samt motto'et "At rejse er at leve" (som onde tunger med vulgært vid har omformuleret til "En rejsning er at leve") - har det sikker kørt som museumstog rundt i det ganske land (?) SPØRGSMÅLET LYDER: Hvilke vogne var med - og var disse også markeret med slogans el.lign. som markerede 200-års jubilæet?

Jeg mindes at have set et foto af et tog med guldfolie - men dette var vist i ordinær drift og var så vidt jeg husker en ER eller MF ?

Jeg vil gerne oprangere 2005-toget hvis det er muligt - så al viden om dette - evt med foto's modtages med tak.

mvh
Chr

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel
Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak