Spørgsmål til Heljan – 41332 – Y-Tog fra Lollandsbanen

af jhcn, Lystrup/Århus, 1/11 2020, 15:51 (1244 dage siden) @ Lauge

Mange tak for jeres hjælp! :-)

Men lige til det sidste opslag. Behøver man den? Jeg gad godt bare af have af toget skal kører/bremse og sætte frontlys i.
Håber man bare kan bruge den controller jeg har. Gider ikke lige af bruge de 500 kr. på sådan en controller. Håber du forstår.

Mvh. Lauge.

Hej Lauge

Nej, reelt behøver du ikke at købe en MS2, men med alt det et Y-tog kan, så synes jeg personligt at det ville være synd ikke at gå den vej.
Jeg har selv varianten fra Lemvig, og det er et fint sæt, selvom jeg aldrig bliver venner med koblingen.

Men i min variant er der så mange lyd og lysfunktioner at jeg ville ærgrer mig over ikke at kunne udnytte dem. Min favorit er trillefløjten når dørene skal lukkes og toget afgår :)

Valget er selvfølgelig op til dig, så vi kan kun give råd og vejledning ud fra vores egne holdninger. Jeg synes fx ikke at det er dyrt med 500 kr for en MS2 med tilslutningsboks og måske en trafo. Der er jo også mange muligheder for andet digitalt kontrol i den, så det er først hvis du ender i noget større setup at MS2'en ikke kan opfylde de fleste behov, fx styre sporskifter og signaler.
Jeg vil ikke love dig at en MS2 er fremtidssikret, men den kan følge dig langt.

--
Henrik


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Jernbanen ved Vordingborg og Storstrømmen

Jernbanen ved Vordingborg og Storstrømmen
Pris 234 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak