Guide til Märklin analog

af jhcn, Lystrup/Århus, 28/8 2020, 11:58 (1336 dage siden) @ Fwronah

Hej alle

Jeg er i den heldige situation at have arvet en stor samling Märklin H0-tog samt M-skinner, køreledninger og signalanlæg fra et nært familiemedlem. Dette er inkl. analogt udstyr til styring, og jeg ønsker at fortsætte med dette til en start og evt. opgradere til digital drift ved en senere lejlighed.

Imidlertid har jeg ikke det store kendskab til hvordan opsætning af anlæggene foregår - både til analog og digital drift. Ved I, om der findes guider til, hvordan opsætning af udstyret - i første omgang til analog drift - udføres i praksis?

På forhånd tak.

Tillykke med at have arvet samlingen
Märklin har gennem årene gjort meget ud af forklare det basale i deres hovedkataloger, så du kunne eventuelt finde nogle af de lidt ældre - enten fysisk eller på nettet
Og Märklin har også gjort meget i at lave vejledningsbøger, som regel på tysk, men ofte også fx på engelsk.

Her kan du læse næsten alt om først den analoge tilgang, og sidenhen om den digitale.

Dertil kommer et hav af hjemmesider som også vejleder. Jeg vil nøjes med at fremhæve https://digitaltog.dk/wordpress/

--
Henrik


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak