Ny personvogn ved Nystrup Grus A/S

af Claus Nielsen, 10/8 2020, 13:08 (1317 dage siden)

På den gamle 1/35 skala udgave af Nystrup Grus’ lille industribane havde jeg 2 bogievogne til arbejdertransport.

I min nye skala 1/19 ville bogievogne blive alt for store. Heldigvis viste det sig ved lidt forskning i arkiverne, at grusfirmaet også havde en lille toakslet personvogn. Den er jeg ved at bygge på basis af et byggesæt i laserskåret finer. Rammen var helt uden detaljer, så der har jeg suppleret med lidt beslag og bolte i plast. Se status på byggeriet på Nystrup Grus-bloggen. Vil du bare se billeder af vognen, kan du nøjes med at se billederne nedenfor og blive her på forummet.

[image]
De fleste af byggesættets dele spredt ud på mit arbejdsbord.


[image]
Vognkassen inden montering af sæder og tag.


[image]
Ramme med hjemmegjorte detaljer i plast.


Jeg afventer i øjeblikket et par koblinger, men håber at kunne afslutte vognen inden længe.

Mvh
Claus N


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak