Nye MX / MY fra HELJAN af i 2020

af peterw, 17/1 2020, 13:47 (1553 dage siden) @ Bent Larsen

Hvorfor skal Heljan blandes ind i hvad McK vil og ikke vil, jeg læser mellem linierne på McK hjemmeside, er at når forhandlerne ikke vil købe til lager, og tage den økonomiske risiko, så ingen produktion,


Jeg tror såmænd nok at McK er risikovillig, men hvis markedet ikke indikerer at man kan få solgt nok til at det nogenlunde vil løbe rundt er det da dårligt købmandsskab at gå igang?

og så er jeg helt med på hvad Peterw skriver. Heljan har vel set andre producere små oplag, når først man har grundmodellen, f.eks. Hvor mange år Märklin kogte suppe på den samme overdel.

Heljan-overdelene er selvfølgelig blevet små-forbedret og udviklet undervejs, men det er da næsten samme surdej som Märklin i forhold til at koge suppe... ;-)

Lige til sidst, jeg har flere modeller fra McK, god kvalitet, men køreegenskaberne på nogle af modellerne ?

Som man siger er smag og behag forskellig. ("Derfor bliver al mad spist og alle kvinder gift" :-D ) Jeg har rigtig meget forskelligt McK, også en del Heljan.

Og med hensyn til køregenskaber vil jeg nok sige at jeg har haft færre problemer med mit McK-materiel end mit Heljan-materiel. Men den slags er som skrevet afhængig af alle mulige parametre, herunder spor-underlag, smag og behag ;-)

Mvh
Peter


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak