Ingen fantasi her...

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/2 2019, 18:57 (1909 dage siden) @ Futfar

[image][image][image]
Som angivet er dette så ikke en fantasimodel, den kører, og har kørt i flere år i DK. I denne bemaling...
Den her viste model er fra ESU, og er efter sigende kun fremstillet i 1.600 stk. Når vi har med ESU-modeller at gøre, er det vel unødvendigt at fremhæve, at den er lavet til både AC/DC, og slæbeskoen er lige til at klikke af- og på. Hjulene? Tjahh, det kan ESU så åbenbart også finde ud af, for den kører lige godt uanset sportype. Der er vel fabrikanter der skulle lære lidt af ESU..?

Pudsigt nok, har jeg aldrig set reklame/omtale af modellen, men et besøg i Padborg, og senere samme dag i Sønderborg Modeljernbaneklub, fik mig overbevist om at det var en maskine som jeg ikke kunne leve uden:-D. så den blev så indlemmet i min samling. Den kører, ikke overraskende, helt perfekt, med en enorm trækkraft, og med sine 21 f-tast muligheder - inklusiv dieselrøg, - er der jo ikke et øje tørt... Bortset fra min Big Boy, er den det længste lok i min samling. Efter sigende er den - i den bemaling - udsolgt fra fabrikken...

Hm. Er farven nu også den rigtige?

(duk og ultralynhurtigt væk)

P.S.
En fantastisk flot model, i øvrigt, så den forstår jeg godt, at du ikke kunne leve uden. :-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak