Märklin B-vogne

af jonas, 3/12 2011, 00:56 (4529 dage siden) @ Claus E. Hansen

Jeg kan nævne i hvert fald en væsentlig grund til at Märklins B-vogne er attraktive. De fungerer nemlig upåklageligt i R1 og R2-kurver, som mange hjemmeanlæg er henvist til pga. pladsmæssige årsager. Det gør Heljans B-vogne ikke, de er beregnet til slanke kurver (det er nemlig prisen for at vognene er helt korrekte).

helt enig. og det er også min erfaring. heljan er fail i R1 og R2. jeg solgte mine... og selvom de var flotte, har jeg ikke købt modeltog for det bare skal stå i en vitrine.

...og så skal man ikke glemme hvor let det er at lave belysning i marklin vogne for os der kører AC, det betyder også noget. desuden virker marklin vognene til at være i bedre kvalitet; de virker bygget til at ta' nogle tæsk for at sige det lige ud.

men helt korrekte er de naturligvis ikke. desværre. man kan ikke få det hele....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel
Pris 260 kr.

Læs mere

Tagcloud

Märklin Fleischmann Roco Peco Pico Heljan Hobbytrade Hobby trade Brekina Busch Epokemodeller ESU Evergreen Faller Lenz Togmodelle Viessmann modeljernbane Long modeltog modeltoge modeltogbane togbane DSB legetøjstog modeltogklub 1/87 1/45 spor H0 køreplanskørsel modeltogbilleder tog lokomotiv veterantog sporplaner station banegård godstog persontog Intercitytog remise modelbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak